• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken naar meerdere gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

toverkamp

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2006
Ik heb hier al eens een topic gehad, maar daar liepen een aantal vragen door elkaar. Het gaat om het volgende:
Zoals bij sommige mensen hier bekend (wigi,ferenc) ben ik bezig met een zoekformulier waar men kan zoeken naar filiaalgegevens.
Met een zoekformulier op naam heb ik een combobox waar men een plaatsnaam kan kiezen en op de zoekbutton klikt vind men een filiaalnummer. Wanneer je dan op vind klikt dan komen de gegevens van dat desbetreffende filiaal tevoorschijn. Het probleem is dat hij maar 1 filiaal kan vinden bij een plaatsnaam. Dus als er in zwolle bijvoorbeeld 3 filialen zijn, vind hij alleen de eerste in de database ("database filiaal").
Wigi heeft mij al gezegd dat ik hier met een lus moet werken, ik ben hier al een hele tijd mee bezig en kom tot de volgende code, maar die werkt niet en ik weet ook niet of ik zo op de juiste weg ben:
Code:
Private Sub zoekennaamplaatszoeken_Click()

Dim plaatsfiliaal As Range

With Worksheets("database filiaal")
    If Me.zoekennaamplaatsplaats.Value <> "" Then
        'zoek de naam filiaal in werkbald database filiaal in kolom B
        Set plaatsfiliaal = .Range("D5:D3000").Find(Me.zoekennaamplaatsplaats.Text, LookIn:=xlValues, lookat:=xlWhole)
            If Not plaatsfiliaal Is Nothing Then
            Me.zoekennaamplaatsfiliaalnr.Text = .Range("F" & plaatsfiliaal.Row)
            Do
            Set plaatsfiliaal = .FindNext(plaatsfiliaal)
            Loop While Not plaatsfiliaal Is Nothing And Me.zoekennaamplaatsplaats.Value <> ""
            End If
        End If
        Exit Sub
    End With
End Sub

In de bijlage vindt je een printscrn van het formulier. Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want dan kan ik eindelijk weer verder met het bestand.

Bijlagen

• zoekopplaats.JPG
    zoekopplaats.JPG
    83 KB · Weergaven: 52
In de hoop dat Me.zoekennaamplaatsfiliaalnr een combobox is zou de volgende code deze combobox moeten vullen met de gevonden filiaalnummers in een plaats.

Code:
Private Sub zoekennaamplaatszoeken_Click()

Dim plaatsfiliaal As Range

With Worksheets("database filiaal")
    If Me.zoekennaamplaatsplaats.Value <> "" Then
        'zoek de naam filiaal in werkbald database filiaal in kolom B
        Set plaatsfiliaal = .Range("D5:D3000").Find(Me.zoekennaamplaatsplaats.Text, LookIn:=xlValues, lookat:=xlWhole)
            If Not plaatsfiliaal Is Nothing Then
                Me.zoekennaamplaatsfiliaalnr.AddItem = .Range("F" & plaatsfiliaal.Row)
                eerste_rij = plaatsfiliaal.Row
                Do
                Set plaatsfiliaal = .Range("D5:D3000").FindNext(plaatsfiliaal)
                    If Not plaatsfiliaal.Row = eerste_rij Then
                            Me.zoekennaamplaatsfiliaalnr.AddItem = .Range("F" & plaatsfiliaal.Row)
                            r = r + 1
                    End If
                Loop While Not plaatsfiliaal Is Nothing And plaatsfiliaal.Row <> eerste_rij
            End If
        End If
        Exit Sub
    End With
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan