• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken naar meerdere waardes in een ander werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yokkie

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2009
Berichten
8
Hoi,

Ik zoek naar een waarde in een ander werkblad. De gevonden waarde kan meerdere resultaten hebben die ik achter elkaar in kolommen wil weergeven.

Nou heb ik een formule die prima werkt als ik alle data in hetzelfde werkblad heb, maar niet als mijn data in een andere zit dan het werkblad waar mijn zoekwaarde zit en ik de formule in maak. Ookal heb ik in de laatste deel van mijn formule een verwijzing staan naar de kolom die ik wil ophalen uit het andere werkblad, blijft de formule kijken naar dezelfde kolom in de sheet waar ik werk.

Iemand een idee wat ik fout doe?:confused: Of wellicht heb je een alternatief voor me. Kan ik ook wel blij van worden:).
 

Bijlagen

  • Meerdere zoekresultaten.xls
    27 KB · Weergaven: 55
waarom de formule niet op hetzelfde werkblad gemaakt en de uitkomst (inclusief fomules) gecopieerd naar een 2e tabblad?

tevens zou ik ""Artikeltype - Artikelgroep'!$B$2:$B$9999" een naam geven.
dit maakt de formule korter en dus overzichtelijker.

Met vriendelijke groeten,

Oeldere
 
je was dichtbij !
Code:
=ALS($A2="";"";ALS(ISGETAL(KLEINSTE(ALS('Artikeltype - Artikelgroep'!$B$2:$B$9999=$A2;RIJ('Artikeltype - Artikelgroep'!$B$2:$B$9999));KOLOM()-KOLOM($F$2)+1));INDIRECT("'Artikeltype - Artikelgroep'!"&ADRES(KLEINSTE(ALS('Artikeltype - Artikelgroep'!$B$2:$B$9999=$A2;RIJ('Artikeltype - Artikelgroep'!$B$2:$B$9999));KOLOM()-KOLOM($F$2)+1);KOLOM('Artikeltype - Artikelgroep'!$E$2)));""))
 
Meerdere redenen om hem niet op zelfde werkblad te doen, maar in mijn echte data heb ik inderdaad de matrix een naampje gegeven. Ik moest snel een voorbeeldje maken.

Op een gegeven moment zie je het niet meer he:eek:. Dus GiMe.....bedankt! Je hebt me heel erg geholpen:thumb:.

Enig idee misschien ook of er een manier is om de sheet sneller te maken? Aangezien ik veeeeel data heb in tegenstelling tot het voorbeeldbestandje, gaat ie heeeeel lang cellen berekenen.
 
Ga werken met dynamische bereiken. Hierdoor zal er niet onnodig veel gerekend worden.
 
Ok, heb dat nu gedaan. Gaat inderdaad sneller, maar ding blijft maar rekenen. Bedoel je zo of valt er nog meer winst te behalen?
 

Bijlagen

  • Meerdere zoekresultaten.xls
    30 KB · Weergaven: 48
Laatst bewerkt:
Dit bedoelde ik inderdaad.
Wel zie ik dat de formule wat korter kan.
Zet in F2 volgende formule:
Code:
=ALS($A2="";"";ALS(AANTAL.ALS(ARTIKELGROEP;$A2)<KOLOM()-5;"";VERSCHUIVING('Artikeltype - Artikelgroep'!$E$1;KLEINSTE(ALS(ARTIKELGROEP=$A2;RIJ(ARTIKELGROEP));KOLOM()-5)-1;)))
Bevestigen als matrix formule.
 
Okidoki! Dat is inderdaad een slanke formule:).
Blijft toch lastig in mijn bestand, maar goed inhoud klopt en kan er mee uit de voeten. Mijn dank is groot!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan