• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken naar opties en samenvoegen in één cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

velde046

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2004
Berichten
71
Ik heb een voorbeeldbestand bijgesloten waarbij ik in tabblad één een overzicht heb van medewerkers. In kolom C wil ik al hun kenmerken hebben, gescheiden door een komma. Deze kenmerken staan in tabblad twee. Per persoon staat dan beschreven of ze een bepaald kenmerk hebben of niet.

Het is dus de bedoeling dat me Tab1-Naam medewerker gezocht wordt in Tab 2. Als de naam in Tab 2 gevonden is, dan moet gecontroleerd worden of het kenmerk Ja is. Als het Ja is dan moet deze opgenomen worden in Tab 1 kolom C bij de betreffende medewerker. Als een medewerker meerdere kenmerken Ja heeft, dan moeten ze allemaal in dezelfde cel komen geschieden door een komma.


Dus in C2 zou de tekst "Gedreven, Stressbestendig" moeten komen te staan bij Jan, aangezien deze twee kenmerken voor hem op Ja staan.

Is dit mogelijk? (Ik ben er vrijwel zeker van dat het kan, alleen heb ik geen idee waar exact te beginnen en hoe).Bekijk bijlage Meerdere-kenmerken.xlsx
 
Hoi Niels, die tweede is precies wat ik bedoel.

Heb het gevonden. Maar snap het nog niet helemaal. Zou je iets kunnen toelichten omtrent die UDF. Ik ben niet zo ervaren met macro's en ik wil graag (proberen) te snappen hoe deze werkt en opgebouwd is.
Hoe stel de named ranges bijvoorbeeld vast zonder verwijzing naar betreffende tabblad en dit soort zaken.

Als ik teveel vraag moet je het zeggen, maar aangezien ik wil proberen dit om te zetten op een situatie waar ik voor mijn werk tegenaan loop, is het wel handig om te weten hoe het nu werkt en wat ik dan moet doen om het te laten kloppen voor mij :)
 
Laatst bewerkt:
Of is er iemand anders die de UDF kan toelichten en hoe je die opbouwt?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan