Zoeken naar tabs

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanrichz

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2004
Is het mogelijk om te zoeken binnen meerdere bestanden (in één map). Ik weet dat je kunt zoeken op woorden maar ik wil zoeken in welke bestanden tabs staan. Is dit ook mogelijk binnen een map waarin meerdere worddocumenten staan?

Sandra

zoek op "^t" (zonder aanhalingstekens), dat is de code voor tabs.

Jelle

Dank je wel

Dank je wel Jelle. Dit lukt inderdaad als ik in het document zoek, maar niet als ik in een map met meerdere documenten de zoekfunctie uitvoer. Moet ik hieruit opmaken dat het gewoon niet kan?

Sandra

zoeken op woorden!

sanrichz: ik zie dat jij weet hoe je op woorden moeten zoeken binnen een map met meerdere documenten! Zou jij me dat willen vertellen?

zoeken in map

ja hoor. Je klikt met rechtermuisknop op de betreffende map en klikt dan op zoeken. In het zoekvenster gebruik je het tweede veld "een woord of uitdrukking uit het bestand". Dan geeft hij alle documenten aan waarin dat woord voorkomt.

Nu nog de rest van de tekens....ben benieuwd of iemand dat weet.

groetjes,

Sandra

gevonden!

Haha, het is gelukt, en wel als volgt:
maak een nieuw (tekst)bestand en plaats daar een tab in door op tab te drukken.
Selecteer deze tab, bijvoorbeeld door shift-pijltjelinks. Kopieer deze tab, bijvoorbeeld door Ctrl-C.
Ga nu naar je zoekscherm, en zet de cursor in het tweede vak ("een woord of uitdrukking uit het bestand"). Druk dan op Ctrl-V (plakken) en er verschijnt een raar blokje. Dat blokje betekent dat het een niet-normaal teken is, in dit geval een tab. Druk dan op zoeken en je vindt wat je zoekt.

Jelle

Dank je wel

Jelle je bent geweldig!!! Je moest eens weten hoeveel werk me dit scheelt!

Dank je wel,

Sandra

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan