Zoeken naar waarde in cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Markjansen74

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2014
Berichten
12
Hoi,

Ik probeer een macro te schrijven die op hetzelfde werkblad zoekt naar de waarde die in een bepaalde cel staat, bijv. cel A1.
Ik zou dit moeten doen middels declareren van een variabele, maar kom er verder niet uit.

Kan iemand me op weg helpen?
 
Hoi,

Het lijkt op een schoolopdracht, alhoewel het vakantie is.
 
Nee, geen schoolopdracht, wel werk. Ik zou deze macro vaak kunnen toepassen, dus zou er flink mee geholpen zijn.
 
Kijk in de VBA-help eens bij Find of Application.Match.
 
Beetje raar dat je werk bepaalt dat je het met een variabele moet doen.
Maar goed. ik zie ook wel 74 staan in je forumnaam (40 of 74 jaar), dus echte huiswerk zal het wel niet zijn. :D
Code:
Sub hsv()
Dim c As Range
Set c = Cells.SpecialCells(2).Find(Range("A1"), Range("A1"), xlValues, xlWhole)
  MsgBox IIf(c.Address <> Range("A1").Address, "hetzelfde staat in cel " & c.Address, "alleen cel $A$1 heeft deze waarde")
End Sub
 
Hoi Harry,

Bedankt voor je reactie. Goed geraden, 74 betreft inderdaad mijn geboortejaar, dus zit niet meer op school....alhoewel ik nog iedere dag leer :)
Het is niet zo dat mijn werk bepaalt dat ik dit met een variabele moet doen, maar wil graag weten hoe het met een variabele zou moeten, zodat ik dit in de toekomst kan toepassen als het nodig is.

Ik ben in ieder geval geholpen, dank je!

Groet,

Mark
 
Graag gedaan Mark,

We doen wel eens een beetje vervelend hier, we mogen/kunnen nl. geen volledige antwoorden geven op schoolopdrachten (forumregels).

Succes ermee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan