Zoeken naar waarde in veld van een tabel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Patjuh1988

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2010
Ik ben net begonnen met me te verdiepen in vba-access en ik heb de volgende vraag.

Ik heb een tabel met gegevens in verschillende velden. Nog niks spannends.

Ik wil mensen de optie kunnen aanbieden om in een veld een bijbehorende waarde te vinden door middel van een invoerscherm. Dit moet allemaal in programmeertaal. Vervolgens wil ik ook een msgbox weergeven als de ingevoerde waarde niet is gevonden.

Ik kom er helaas niet uit en ik hoop hier enige tips te kunnen krijgen

Alvast bedankt!

maak een query en plak alle tekstvelden aan elkaar zoek vervolgens in dat aanelkaargeplakteveld naar je zoekstring.
Dus stel je tabel is dit:
Tabel1, veld1, veld2, veld3 allemaal tekstvelden
Code:
dim strZoekstring as string
dim strSql as string
dim rst as recordset
strZoekstring = "Zoekwaarde"

strSql = "Select Instr(veld1 & veld2 & veld3, '"  & strZoekstring & "') as gevonden from Tabel1 where  Instr(veld1 & veld2 & veld3, '"  & strZoekstring & "') > 0"

set rst = currentdb.openrecordset(strsql)

if rst.eof then
    msgbox "Zoekstring niet gevonden"
else
    msgbox "Zoekstring " & rst.recordcount & "x gevonden"
endif
HTH:D

Laatst bewerkt:
Guus2005,

Bedankt voor de hulp, maar dit was denk ik toch niet helemaal wat ik bedoelde.

Ik heb gewoon een tabel, met verschillende velden. Een van deze velden heet NSN-nummer. Aan dit nummer kleven dan weer verschillende eigenschappen.

Nu wil ik een formulier maken over deze tabel, maar dan een soort van invoervak voor deze nummers. Daarna wil ik een knop hebben, die bij erop drukken de gegevens weergeeft die bij dat nummer hoort.

Ik hoop dat ik zo een beetje duidelijk ben.

Dankje alvast

Dat is een stuk simpeler.
Ga op deze site op zoek naar de Northwind of Noordenwind database. Daarin zijn genoeg voorbeelden te vinden

HTH:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan