• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken naar waardes in kolom --> uitvoeren code

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lafamilia

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2019
Hallo,

In een groot bestand heb ik in 1 kolom - of A (met daarachter 1 of meerdere cijfers) staan. Nu wil ik graag via VBA dat er wordt gezocht naar gegevens die alleen beginnen met A****. Als die gegevens gevonden zijn dan dient er een macro uitgevoerd te worden; dit lukt wel met 1 kolom maar aangezien dit niet het geval is moet hij naar het uitvoeren van de macro zoeken naar de volgende cel die begint met de letter A. Net zolang totdat de gegevens allemaal verwerkt zijn. Wie kan mij hier mee helpen?

Ik heb een klein voorbeeldje meegestuurd met daarin de kolom die ik bedoel. Werkelijkheid is deze groter... met een cel lukt dit wel om een macro uit te voeren maar zou graag willen zien dat hij alle cellen gaat verwerken.

M.v.g.

Bas

Bijlagen

Heb je wel het goede bestand geplaatst?
Er staan geen kolommen met A???? in en onder het voorbeeld heeft het over het wel of niet openen van een userform. Dit lijkt een voorbeeld voor een andere vraag.

Wat moet ermee gebeuren dan? Waarom vul je maar 1 kolom als de vraag over meerdere kolommen gaat. Je kan beter een representatief voorbeeld plaatsen.

Als basis kan je dit gebruiken.
Code:
Sub VenA()
ar = Columns(4).SpecialCells(2)
For j = 1 To UBound(ar)
  If LCase(Left(ar(j, 1), 1)) = "a" Then c00 = c00 & ar(j, 1) & vbLf
Next j
MsgBox c00
End Sub

De macro dient de eerste cel te selecteren in de kolom waarin de letter A in voorkomt; de cel dient dan geselecteerd te worden waarna de gegevens die naast de geselecteerde cel, kolom E, F en G, gekopieerd dient te worden naar een andere bestand. Als dit gebeurd is dan selecteer hij de volgende waarin de letter A in voorkomt etc. etc. Totdat de gehele kolom afgewerkt is.

Kopieren e.d. naar een andere bestand is geen probleem maar het verder zoeken nadat de eerst cel (met A erin) is afgewerkt dat lukt niet...

Hopen dat dit je een beetje kan helpen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan