• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken naar wisselende data

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roy 1977

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2010
Hallo,

ik heb een overzicht waarin ik acties bijhoudt. In de ene week gebeurt er niets, in de andere week 1 actie en weer in een andere week kunnen het er meer zijn, kortom het wisselt. Nu wil ik in een aparte tab een net overzicht maken van de acties van de laatste 4 weken onder elkaar.

Zie mijn voorbeeld, in de tab data staat dan een lange lijst met acties voor het hele jaar. In blad 1 wil ik de acties van de laatste 4 weken netjes onder elkaar. Hoe kan ik dat het beste doen (zonder draaitabel).

In mijn voorbeeld: de formule in blad 1 C7 moet begrijpen dat er maar 1x week 5 is, in C8, 9 en 10 moet de formule begrijpen dat er in week 6 3 acties waren waardoor de actie van week 7 dus pas in C11 vermeld wordt..

Ik hoop dat het duidelijk is wara ik naar op zoek ben en alvast hartelijk dank!

gr
Roy

Bijlagen

In de bijlage heb ik naam Weken gedefinieerd zodat je een dynamisch bereik hebt voor de weken in tab 'Data':
Code:
Weken =Data!$A$3:INDEX(Data!$A:$A;AANTAL(Data!$A:$A)+RIJ(Data!$A$3)-1)

Matrixformule in Blad1!C7, bevestigd met Ctrl+Shift+Enter en gekopieerd naar rechts en naar beneden:
Code:
=ALS.FOUT(INDEX(Data!A:A;KLEINSTE(ALS(Weken>=($E$4-3);ALS(Weken<=$E$4;RIJ(Weken)));RIJEN(C$7:C7)));"")

Bijlagen

Helemaal geweldig, weer wat geleerd en gelukt!

Mijn dank is groot!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan