• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoeken naar

Status
Niet open voor verdere reacties.
of
Code:
With Sheets("kengetal_01").Columns(2).Find("?" & Txtzkplaats & "?", , xlValues, xlPart)
   [kengetal_03!B14]=.value
   [kengetal_03!B9]=.offset(,-1).value
   [kengetal_03!B19]=.offset(,1).value
End With

Dit volstaat om je zoekaktie te kopieëren naar je resultaatblad
Code:
With Sheets("kengetal_01").Columns(2).Find("?" & Txtzkplaats & "?", , xlValues, xlPart)
        .Copy [kengetal_03!B14]
        .Offset(, -1).Copy [kengetal_03!B9]
        .Offset(, 1).Copy [kengetal_03!B19]
    End With
wanneer ik de macro van frmzoeken de cbzkplaats run loopt deze dus vast op het zoeken van de strzkplaats met de afgebeelde foutmelding. ga ik hierna terug naar het normale werkblad en kijk wat de laatste zoekactie is geweest klopt het helemaal met de gevraagde. hij loopt dus vast op die objectvariabele , fout 91

zal het bestand ook even hier neerzetten

Bijlagen

Laatst bewerkt:
perfect zeg met de hoeveel minder code dat zoiets kan.

alleen als ik nu vraag bij zoek kengetal naar "ede" vindt hij dus medeblik welke een cel hoger staat en dus eerder vind en hij zoekt nu dus met ? en niet naar komma's.

verder voor mij een nieuwe uitdaging die code zo , met die haakjes , moet zeker eens induiken
verder al bedankt

nog even verder geprobeerd, volgens mij is ie zo goed en ben ik goed geholpen. eenieder bedankt en tot de volgende keer
en dat natuurlijk met de groet van
willem blaas

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan