• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoeken of waarde al voorkomt in opgeslagen bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerald Baalhuis

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2006
Op onze server staan in een specifieke map honderden bestanden (Excel) die in cel B7 op blad 1 een uniek nummer bevatten.
Als een nieuw bestand aangemaakt wordt en het nummer wordt ingevuld in cel B7 zou door Excel gekeken moeten worden of dit nummer al in één van de opgeslagen bestanden staat.
Nu heb ik al eens via dit forum het pull commando gebruikt om waardes uit een bepaalde cel in te lezen, maar dit duurt bij 100-en bestanden volgens mij erg lang.
Is hier een snelle methode voor?

Gerald

Waarom moet je elke keer al die bestanden nakijken?
Doe het 1 keer zet alle waarden van alle 'B7 cellen' onder elkaar met daarnaast de naam van het bestand en je hoeft maar in één bestand te kijken.
Bij een nieuw bestand de nieuwe 'B7' waarde toevoegen en klaar is Kees (Gerard :) )

Willem, dat is inderdaad een optie, éénmalig inlzen met harlan's pull commando duurt dan inderdaad wel even, maar als je daarna de pull() formules omzet naar waarden is het met vert.zoeken() natuurlijk een koud kunstje om te kijken of de waarde al voorkomt.
Wat dan nog wel mooi zou zijn is als de waarde van cel B7 van blad 1 bij het opslaan van het nieuwe bestand automatisch in het overzicht geplaatst wordt onder de laatste gevulde cel.
Hoe dat moet ga ik wel ff op zoeken, tenzij jij dat mij zo kan vertellen.

ALvast bedankt voor je supersnelle reactie

Gerald

Gerald,

Vinden van de laatste regel doe je met de volgende code:

Code:
LaatsteRegel = Range("A65536").end(xlup).row

Let wel, deze code zoekt naar de laatst ingevulde cel van kolom A
Wil je een andere kolom pas dan de letter voor 65536 aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan