• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken op 2 criteria op verschillende tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trace

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2015
Dag,

Ik zou willen zoeken op 2 criteria in verschillende tabbladen om alle informatie op 1 tabblad "Agenda" samen te krijgen.

Agenda : geeft in de kolommen alle dagen weer van het schooljaar (sept tot aug), in de 1ste rij komen de namen van de leerlingen. Daarin wil ik nu een zoekfunctie zetten die zoekt op 1° de naam van de leerling op alle tabbladen en indien de naam overeen stemt, naar de data in het tabblad van die leerling en als resultaat het uur in de cel weer geeft waarop die leerling les heeft.

De excel bestaat uit
- Lijst van alle leerlingen
- Per leerling een tabblad waarop alle lesdagen automatisch berekend worden (rekening houdend met verlof- en feestdagen). Ik heb een tabblad per leerling omdat dit bij de 1ste les afgedrukt wordt zodat de leerling een overzicht heeft van alle lessen.
- 1 tabblad met alle berekeningsgegevens (kalender, feestdagen, vakanties....)
- De "agenda" waarin het overzicht zou moeten komen van de leerlingen die op een bepaalde dag en uur les hebben.

Het is dus de "agenda" die het probleem stelt, ik ken niet zoveel van excel en al helemaal niets van VB. De excel vind je in bijlage.

Kan iemand me helpen?
Alvast beste dank

Bijlagen

Probeer deze eens.

PHP:
=ALS.FOUT(INDEX(INDIRECT("'"&$A7&"'!$A$6:$A$23");VERGELIJKEN(E$4;INDIRECT("'"&$A7&"'!$B$6:$B$23");0));"")

Bijlagen

Yep, dat is er al kort bij!! Super, alleen moet in de agenda als resultaat komen, het uur dat iemand afspraak heeft op een bepaalde datum, dus bv. in de agenda zou moeten staan op de lijn van "Test 1" op 01/09/2015 : 9u. Op de lijn van "Test 2" : 10u. Ik denk dat ik dan nog een vert.lookup moet toevoegen?

Nee hoor. Alleen even de range van de index aanpassen. ;)

Fantastisch! Dankjewel :thumb:

Kan ik nu ook in het tabblad "Lijst studenten" de einddatum van de lessenreeks automatisch invoeren (hetzij voor 10, hetzij voor 19 lessen) als resultaat van zoeken op naam in de verschillende tabbladen? (zie bijlage werkkopie 1)Bekijk bijlage Kalender v3 werkkopie1.xlsx

Deze vraag is ook niet erg helder:)

Misschien
PHP:
=G2+LINKS(F2;2)*7
of
PHP:
=(G2+LINKS(F2;2)*7)-7

Excuus voor de slechte vraagstelling. Ik probeer nog eens:

In het tabblad per student (test 1, test 2), wordt vanaf de startdatum een lijst van lesdata gegeven, rekening houdend met vakantie en feestdagen. Dat is voor elke student dus anders omdat de startdatum verschilt.
De einddatum op het tabblad "Lijst Studenten" is dus niet gewoon de startdatum + 10 of 19 weken verder; de einddatum moet opgezocht worden in het tabblad van de betreffende student (test1, test 2): er moet dus in alle tabbladen gezocht worden op 1° naam van de student en daar 2° naar de laatste ingevulde datum.

Dmv INDIRECT() weet je nu toch hoe je op de juiste tab komt? Als je dan ook nog de juiste kolom kan vinden met de datums zal MAX() de grootste/laatste datum geven.

Of
een vraag is kan kan ik niet beoordelen.:d

Dmv INDIRECT() weet je nu toch hoe je op de juiste tab komt? Als je dan ook nog de juiste kolom kan vinden met de datums zal MAX() de grootste/laatste datum geven.

Gevonden!! Was niet zo heel moeilijk, maar ben "meurg" :) Bedankt :thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan