• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken op 2 variabelen in Matrix

Status
Niet open voor verdere reacties.

nlsat

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2007
Goedendag,

ik heb een probleem met het zoeken van de waarde wanneer er 2 variabelen zijn. In bijgaand voorbeeldje wil ik de waardering van een trainer per training uit een matrix halen.

In eerste instantie heb ik het geprobeerd met de formule INDEX i.c.m. VERGELIJKEN maar dat bracht mij niet veel verder. Volgens mij zou het moeten kunnen met de formule SOMPRODUCT maar wat ik ook probeer ik krijg niet de juiste informatie.

N.B. ik zit redelijk vast aan de layout van de Matrix, dus in de eerste kolom de training en op regel 2 de trainers. Dit wordt namelijk extern zo aangeleverd.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

B.v.d.

Bijlagen

Dit kan zowel met INDEX/VERGELIJKEN als met SUMPRODUCT, zie bijlage. Het is mij wel niet duidelijk hoe doc1 en doc2 in het verhaal terechtkomen of wat die termen juist betekenen, dus heb ik daar geen rekening mee gehouden.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan