• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoeken op 3 variabelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boromir

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2002
Hallo,

Ik heb nu toch echt een leuke uitdaging.

Een gebruiker kan middels een invulformulier 3 waardes opgeven.
Een product, papiersoort en oplage.

zo ziet de tabel er ongeveer uit....

200.000 | 300.000
8 paginas | 65 grams | 235 | 240

Nu wil ik als de 3 waardes bekend zijn, de prijs overnemen in mijn werkblad.
Dus selecteren op 3 variabelen...

wie weet hoe?????

Laatst bewerkt:
Boromir

de SOMPRODUCT functie kan dit wel aan. Als je wil dat ik een exacte formule geef zal je een bijlage moeten maken met je bestandje of een klein stukje daaruit.

Wigi

bijlage

Hoi Wigi...

Een voorbeeld van de formule zou zeker op prijs worden gesteld ;-)

Hierbij de bijlage van de prijslijst...

Bijlagen

zie bijlage. Ik gebruikte 2 mogelijke formules: Ofwel

Code:
=IF($H$28=$B$3;SUMPRODUCT(($A$3:$A$26=$G$28)*($B$3:$B$26=$H$28)*(OFFSET($B$3:$B$26;0;MATCH($I$28;$C$1:$F$1;0))));SUMPRODUCT(($A$2:$A$25=$G$28)*($B$3:$B$26=$H$28)*(OFFSET($B$3:$B$26;0;MATCH($I$28;$C$1:$F$1;0)))))

Ofwel

Code:
=SUMPRODUCT(IF($H$28=$B$3;($A$3:$A$26);($A$2:$A$25)=$G$28)*($B$3:$B$26=$H$28)*(OFFSET($B$3:$B$26;0;MATCH($I$28;$C$1:$F$1;0))))

Deze laatste is een zogenaamde Array formule. De eerste formule wordt afgesloten met de gewone Enter, de 2de met Ctrl-Shift-Enter (want het is een Array formule).

Wigi

Bijlagen

Hi Wigi,

Hardstikke bedankt...
Nu moet ik alleen nog even uitvinden hoe het allemaal werkt. De somproduct functie is me namelijk nog niet bekend.
Maar nu gaat het verder zeker lukken!! Thanx!!

groet,

Paul

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan