• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoeken op basis van 2 verschillen waarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

ashey70

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2020
hoi

ik zit met de volgende vraag

ik heb op blad 1 de volgende schema :

en op blad 2 wil ik de waarden wat over een komt met de code en de regulation code overeenkomt automatische laten aanvullen

dus op regel 3 bij code "1000 1000 00" in de kolom INV moet de waarde "2.5" komen bij LBH is dit dan leeg

kan je dit doen met vert.zoeken ??

in de bijlage heb ik de file erbij gedaan

alvast bedank.

Bijlagen

• blad 1.jpg
    blad 1.jpg
    111,9 KB · Weergaven: 43
  • voorbeeld.xlsx
    voorbeeld.xlsx
    9,7 KB · Weergaven: 27
In cel B3:
Code:
=INDEX(Blad1!$B$4:$I$8;VERGELIJKEN(A3;Blad1!$A$4:$A$8;0);VERGELIJKEN($B$2;Blad1!$B$2:$I$2;0))

In cel C3:
Code:
=INDEX(Blad1!$B$4:$I$8;VERGELIJKEN(A3;Blad1!$A$4:$A$8;0);VERGELIJKEN($C$2;Blad1!$B$2:$I$2;0))

Doorvoeren naar onderen en naar rechts.
Code:
=SOMPRODUCT((Blad1!$B$4:$I$8)*(Blad1!$A$4:$A$8=$A3)*(Blad1!$B$2:$I$2=B$2)*(Blad1!$B$3:$I$3=$D3))

Of:
Kopiëren, cel selecteren → plakken in formulebalk en afsluiten met Ctrl+Shift+Enter.
Dan pas doorvoeren naar onderen en naar rechts.

Code:
=INDEX(Blad1!$B$4:$I$8;VERGELIJKEN($A3;Blad1!$A$4:$A$8;0);VERGELIJKEN(1;(Blad1!$B$2:$I$2=B$2)*(Blad1!$B$3:$I$3=Blad2!$D3);0))&""

Er hoeft dus geen rekening gehouden worden met kolom D?

Laatst bewerkt:
oh ja dat zag ik niet je moet wel rekening houden met de waarden van D

Heb ik het toch goed begrepen.

hoi HSV,

ik heb je eerst code gebruikt en het is gelukt.
en omdat ik toch meer wil verdiepen waarom dit is gelukt heb ik op internet de functie somproduct opgezocht.
maar meestal gebruikt je dit voor calculatie
dus kun je misschien een klein uitleg geven van opbouw van je code :D
dan leer ik tenminste nog wat van

en ik ben nog bezig om je 2e code te snappen :D

De somproduct is een matrix.
In de matrix wordt gekeken of alle voorwaarden overeenkomen die gesteld zijn in de functie, en geeft dan het resultaat terug.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan