• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken op basis van twee criteria

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijn78m

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2013
Hallo,

Ik ben opzoek naar een formule die op basis van twee criteria het juiste getal kan halen uit een tabel.
De tabel is opgebouwd uit verschillende postcode gebieden, en voor elke gebied een verdeling van de kosten op basis van het gewicht van de goederen.
Per postcode gebied een andere prijs (ivm de afstand) en per gewicht een eigen tarief. Op basis van het postcode gebied (area) moet de formule dus het juiste getal vinden dat bij het desbetreffende gewicht behoort.

Bv in zone 1 is er een levering van producten van 253 kg, dan zou de formule dus precies dat getal wat bij die cel hoort in de bijbehorende kolom moeten plaatsen. In de bijlage gaat het dan om kolom D3 tm D7 waar het juiste getal moet komen te staan.
Kolom B geeft het gebied aan (postcode area) en het daarbijbehorende getal per gewicht.
Dus bijvoorbeeld voor D3, dan moet de formule zoeken in de tabel (G12 tm U17) naar het juiste gewicht voor postcode gebied 1. In dit geval zou dus de uitkomst 3 moeten zijn, deze staat in kolom J13.

Wie kan mij helpen met deze formule?
Alvast ontzettend bedankt!

Bijlagen

Dat kan met een redelijk eenvoudige formule (zie bijlage).
Ik heb daarvoor wel de gegevens in rij 12 moeten aanpassen, beperkt tot telkens de ondergrens met name.
Wat je met FTL bedoelt is niet meteen duidelijk. Daar zal je in elk geval iets anders moeten voor verzinnen, eventueel een fictief getal?

Bijlagen

Briljant, ontzettend bedankt voor de hulp, hier kan ik verder mee.
Gr.Martijn

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan