Zoeken op de C: en A: schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rood412

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2010
Hallo Allemaal,

Ik gebruik Windows 7 Ultimate alleen ik heb daar een vraag je over!

Ik heb net mijn harde schrijf verteeld in twee partities genaamd A: en C:
Alleen als ik dan iets wil gaan opzoeken via het startmenu zoekt de pc alleen op de C: schijf, een voorbeeld...

Ik heb een nummer staan om mijn A: schijf en ik zoek via menu start en mijn pc vindt dat nummer niet dus terwijl het gewoon op mijn pc staat, dus ik heb het idee dat mijn pc alleen maar op de C: schijf kijkt en niet op de A: schijf.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn pc op allebei de schijven zoekt!

Bedankt:thumb:

Zoeken binnen (deze) computer ipv op een losse schijf. Dan pakt de zoekopdracht alles mee. Of als je toch al weet dat iets op a: staat, daar zoeken.

Ik open deze computer, klik op computer en doe een zoekopdracht. Of voor A: klik de schijf aan en doe een zoekopdracht.

Geen idee of je dat kan vast zetten.

Ik open deze computer, klik op computer en doe een zoekopdracht. Of voor A: klik de schijf aan en doe een zoekopdracht.

Geen idee of je dat kan vast zetten.

Maar je weet dus niet hoe je in één keer in allebei de schijvem kan zoeken?

Jawel, dat gaf ik toch echt aan in mijn eerste post... En wederom in de tweede.

Sorry hoor ik snap er even niets meer van?

Nog even mijn bedoeling:
Ik wil dat ik via mijn menu start op allebei de schijven kan kijken en niet alleen op de C: schijf maar ook op de A:.

Hoe zorg ik daarvoor dan ?

(Ik snap de uitleg niet van u)

Waarom een A: schijf? De schijven A: en B: waren vroeger gereserveerd voor diskette-stations. Normaal installatie op C: en vervolgens evt op D: etc.

Je geeft nu pas aan dat je zoekt via menu start...

Ik gaf aan dat ik zoek door deze computer te openen, daar op computer kilk en dan zoek. Op die manier pak je de hele pc. En dat heb ik toch echt meerdere malen aangegeven nu. Dat kan ook via start, zoeken. Je opent dan het zoek scherm en klikt daar het pijltje aan naast het vergrootglas. Dan kies je daar voor computer en doet dan de zoek opdracht. Feitelijk hetzelfde dus als ik al aangaf.

Waarom een A: schijf? De schijven A: en B: waren vroeger gereserveerd voor diskette-stations. Normaal installatie op C: en vervolgens evt op D: etc.

Inderdaad, ik adviseer om geen A: als partitie te gebruiken maar bijvoorbeeld D:
Dan zoekt hij als het goed is ook door die schijf heen.

Anders kan je ook nog naar de schijf toe gaan en ctrl+f (zoeken) gebruiken, of rechtsboven intypen wat je zoekt ;)

Oke!

Mijn echt schijf heet C: (hoofdschijf)
Zijn alle namen die na de C komen goed?
Bijv. D, E, F, etc
Want dat kan ik die letter veranderen van mijn A: schijf

Is dit beter ?

attachment.php

Bijlagen

• Rodi.jpg
    Rodi.jpg
    79,2 KB · Weergaven: 206
Status