Robert Smidt
Gebruiker
- Lid geworden
- 26 mei 2009
Beste Helpmij-ers,
Ik heb een vraag over een formule in Excel.
Ik heb een bestand dat zijn informatie zoekt in een andere map, maar omdat ik met meerdere pc's en met Dropbox werk bevindt zich de map "Dropbox" per pc in verschillende mappen;
Pc1
C:\Users\Gebruiker\Dropbox\Cashflow Control\Boekhouding klanten
pc 2
C:\Users\It's Amazing\Dropbox\Cashflow Control\Boekhouding klanten
Nu heb ik via Helpmij ooit eens onderstaande formule gekregen om te beoordelen in welke mappenstructuur een bestand zich bevindt.
=LINKS(CEL("bestandsnaam");VIND.SPEC("[";CEL("bestandsnaam"))-1)
Vraag 1
Mijn wens is een formule die alleen de eerste twee mappen aangeeft Dus: voor pc1C:\Users\Gebruiker\ en voor pc2 C:\Users\It's Amazing\
Vraag twee
Bovenstaande heb ik nodig om (verticaal) te zoeken in een ander bestand.
De huidige formule is: =VERT.ZOEKEN(A2;'C:\Users\Gebruiker\Dropbox\Cashflow Control\Klantbeheer\[Klantbeheer.xlsm]Invulblad'!$A$3:$B$10000;2;ONWAAR)
Hier moet: "C:\Users\Gebruiker" vervangen worden door het antwoord vanuit vraag 1.
Ik hoop dat de vraag helder is, mocht dat niet zo zijn dan hoor ik het graag om deze te verduidelijken.
Alvast heel erg bedankt.
Met vriendelijke groet,
Robert
Ik heb een vraag over een formule in Excel.
Ik heb een bestand dat zijn informatie zoekt in een andere map, maar omdat ik met meerdere pc's en met Dropbox werk bevindt zich de map "Dropbox" per pc in verschillende mappen;
Pc1
C:\Users\Gebruiker\Dropbox\Cashflow Control\Boekhouding klanten
pc 2
C:\Users\It's Amazing\Dropbox\Cashflow Control\Boekhouding klanten
Nu heb ik via Helpmij ooit eens onderstaande formule gekregen om te beoordelen in welke mappenstructuur een bestand zich bevindt.
=LINKS(CEL("bestandsnaam");VIND.SPEC("[";CEL("bestandsnaam"))-1)
Vraag 1
Mijn wens is een formule die alleen de eerste twee mappen aangeeft Dus: voor pc1C:\Users\Gebruiker\ en voor pc2 C:\Users\It's Amazing\
Vraag twee
Bovenstaande heb ik nodig om (verticaal) te zoeken in een ander bestand.
De huidige formule is: =VERT.ZOEKEN(A2;'C:\Users\Gebruiker\Dropbox\Cashflow Control\Klantbeheer\[Klantbeheer.xlsm]Invulblad'!$A$3:$B$10000;2;ONWAAR)
Hier moet: "C:\Users\Gebruiker" vervangen worden door het antwoord vanuit vraag 1.
Ik hoop dat de vraag helder is, mocht dat niet zo zijn dan hoor ik het graag om deze te verduidelijken.
Alvast heel erg bedankt.
Met vriendelijke groet,
Robert