Zoeken op een deel van de tekst - jokertekens

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roel13010

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2008
Beste forumleden,

Bij de gebeurtenis 'na bijwerken' van het veld ZOEK_OMSCHRIJVING zou het doorlopend formulier automatisch moeten gefilterd worden zodat enkel de artikels overblijven waarin een gedeelte van de omschrijving (Omschr) gelijk is aan de tekst die is ingevuld in ZOEK_OMSCHRIJVING.

Eén van de dingen die ik al geprobeerd heb:

Private Sub ZOEK_OMSCHRIJVING_AfterUpdate()
Dim strDocName As String
Dim strFilter As String
strDocName = "Artikels"
strFilter = [Omschr] = '*' & [ZOEK_OMSCHRIJVING] & '*'
DoCmd.OpenForm strDocName, acNormal, , strFilter
End Sub

Waarom lukt dit niet?
Ik krijg telkens compileerfouten ed.

Iemand de oplossing?

Probeer het eens zoals hieronder, je had de kwootjes verkeerd staan. Een filter bouw je op als een string.

Code:
Private Sub ZOEK_OMSCHRIJVING_AfterUpdate()
Dim strDocName As String
Dim strFilter As String
strDocName = "Artikels"
strFilter = "[Omschr] LIKE *" & [ZOEK_OMSCHRIJVING] & "*"
DoCmd.OpenForm strDocName, acNormal, , strFilter
End Sub

Helaas heb ik niet veel verstand van Access en zie hier een soort van programmeertaal. Toch is de vraag die ik het hetzelfde als degene die deze topic heeft geopend. Echter, hoe vertaal ik die programmeertaal naar een opdracht in het veld "Criteria" in een Query?

Als ik het goed heb is dat gewoon:
Code:
Like *[ZOEK OMSCHRIJVING]*

Het is beter als ik wat duidelijker ben.

Er is een formulier genaamd: Invoerscherm klachten
Daar is een invoerveld waar de klantnaam ingevoerd moet worden (KLANT)

Nu wil ik alle resultaten zien in een rapport waarbij ik eerst een klantnaam in moet geven en dat dan alle klachten van die klant zichtbaar worden. Ik doe dat nu via het criteria: [Formulieren]![Invoerscherm klachten]![KLANT]

Maar dan moet ik precies dezelfde naam invoeren als is ingegeven, maar ik wil eigenlijk dat als ik "Jans" ingeef, dat hij dan alle klachten laat zien van de klanten: Jansen, Janssen, Jansefing etc. dus dat hij alles laat zien waar "Jans" in zit.

Als je de query van dat rapport aanpast.
En dan de criteria van [Formulieren]![Invoerscherm klachten]![KLANT] veranderd naar Like *[Formulieren]![Invoerscherm klachten]![KLANT]* dan gaat het waarschijnlijk goed komen.

Gebruik de navolgende criteria als je wilt zoeken op je ingave met alles wat er nog achter staat:

Like [Formulieren]![Invoerscherm klachten]![KLANT] & "*"

Gebruik de navolgende criteria als je wilt zoeken op je ingave met alles wat er nog voor en achter staat:

Like "*" & [Formulieren]![Invoerscherm klachten]![KLANT] & "*"

Gebruik de navolgende criteria als je wilt zoeken op je ingave met alles wat er nog achter staat:

Like [Formulieren]![Invoerscherm klachten]![KLANT] & "*"

Gebruik de navolgende criteria als je wilt zoeken op je ingave met alles wat er nog voor en achter staat:

Like "*" & [Formulieren]![Invoerscherm klachten]![KLANT] & "*"

Dit laatste werkt perfekt. Hartelijk dank voor jullie hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan