• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken op herhaling met wildcard

Status
Niet open voor verdere reacties.

Comida

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2017
Hallo allen,

Ik zoek al geruime tijd op het forum naar oplossingen voor mijn Excel-vragen. Tot nu toe is dat altijd gelukt, maar nu kom ik er niet uit. Het is dus tijd om uit de voyeur-modus te komen, de stoute schoenen aan te trekken en mijn eerste bericht te plaatsen.

Ik gebruik onderstaande formule normaal gesproken om alle resultaten met een specifieke waarde uit een lijst onder elkaar weer te geven (door de formule naar beneden te slepen):

{=ZOEKEN(HERHALING("z";15);KIEZEN({1;2};"";INDEX(B:B;KLEINSTE(ALS(B:B=$A$2;RIJ($B$2:$B$100)-1;"");RIJEN($1:1)))))}

Nu wil ik echter graag een wildcard toevoegen, omdat de waarde van A2 ook willekeurig ergens in een cel kan staan.

De wildcard aan bovenstaande formule toevoegen, werkte niet. Ook heb ik al iets met 'vergelijken' geprobeerd, maar ook dat was geen succes. Nu heb ik geen idee meer :(

Kan iemand mij verder helpen?

Groet,
Comida

Laatst bewerkt:
En als voyeur ben je nog niet tegengekomen dat een voorbeeldbestand gewenst is?

Laatst bewerkt:
Ik had op het moment van posten geen toegang tot excel. Bij dezen alsnog.

Bekijk bijlage Test.xlsx

In kolom C staan alle aapjes die alleen zijn, maar het is de bedoeling dat ook de aapjes die in gezelschap zijn als resultaat naar boven komen.

In kolom D lukt dat me wel met verticaal zoeken en een wildcard, maar het lukt me niet om die wildcard in de andere formule te verwerken.

Groet,
Comida

Ik denk dat je zoiets bedoelt (matrixformule):
Code:
=ALS.FOUT(INDEX(B$2:B$14;KLEINSTE(ALS(ISGETAL(VIND.SPEC(A$2;B$2:B$14));RIJ(B$2:B$14)-1);RIJ(A1)));"")

Wauw! :D Dat is precies wat ik bedoel en het werkt perfect. En eigenlijk sowieso een veel makkelijkere formule :o

Onzettend bedankt! :thumb:

Groet,
Comida

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan