• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoeken op kleur en daarmee verticaal zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

dennisv94

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2019
Beste leden,

De excelbestand in de bijlage van een exceloefening waar ik niet uit kom.

In rij D wat rood is moet onderaan bij aantal worden opgeteld met een formule. Omdat dit in de verdere opdrachten met meer dan 3000 regels is.
Daarnaast moet het bedrag ( in cel E) van rood is, uiteindelijk bij elkaar worden opgeteld.

Ik waardeer het als jullie mij kunnen helpen.

Bijlagen

Even terug naar het begin. WAAROM zijn die cellen rood?
En verder: wat is de verwachte uitkomst in bereik D12:E14 en WAAROM?

Denk dat je een van de volgende functies zoekt: AANTAL.ALS/AANTALLEN.ALS of SOM.ALS/SOMMEN.ALS. Maar welke is nog even gissen voor mij.

waarom rood

De cellen zijn rood omdat die op een verkeerde rekening zijn geboekt.
Ik twijfel ook om misschien heel de rij rood te maken dan alleen cel D.
Ieder geval de verwachte uitkomst bij deze oefening zou moeten zijn;
aantal: 3
bedrag: 70

Je maakt dus handmatig de cellen rood? Dan kun je beter een extra kolom aanmaken waarin je bijvoorbeeld met een "x" aangeeft dat de boeking fout is. Dan kun je de formules uit post #2 toepassen. Optellen op kleur vereist programmeerwerk (VBA), daar zijn geen standaard Excel functies voor.

In bijlage een alternatief: je kan namelijk wel filteren op kleur. Daarna kun je met de functie SUBTOTAAL het aantal en de SOM van de overgebleven regels gemakkelijk bepalen.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan