• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken op kleur

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timmiesch

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2007
Is het mogelijk om in excel te zoeken op kleur:

Voorbeeld:
Dag 1
Dag 2
Dag 3
Dag 4
Dag 5
Dag 6
Dag 7

In de uitkomst van "zoeken op groen" zou dus 2 moeten komen te staan!

Kan dit? en zo ja Hoe?

Beste Timmiesch,

Dat kan alleen met gebruik van VBA.

edit: Ik heb gelezen dat in excel 2007 al wel meer mogelijk is met kleuren, maar dit kan ook in 2007 geloof ik (nog) niet.

Laatst bewerkt:
via Ctr+F, dus zoeken via het dialoogvenster, kan je op opmaak zoeken. Je druk dan op Opties, en via de knop Opmaak kan je een opmaak stijl selecteren naar waar je wilt zoeken.

Maar ik heb eerder de indruk dat je aantal.als wil doen met een opmaak, en daarvoor heb je inderdaad VBA nodig.

Toch nog maar een reactie...

Als de te tellen cellen worden gekleurd met behulp van een voorwaardelijke opmaak dan zou je kunnen tellen aan de hand van die voorwaarde.

Wanneer het gaat om cellen die met de hand worden gekleurd, dan zal het echt moeten met VBA.

Wanneer het gaat om cellen die met de hand worden gekleurd, dan zal het echt moeten met VBA.

In principe wel, al is er nog wel de mogelijkheid dat cellen met de hand gekleud worden, maar waar dat er toch een voorwaarde is /meerdere voorwaarden zijn.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan