• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken op meerdere criteria?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tjverduyckt

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2007
Beste,

aanvullend op mijn eerdere vraag:
Als ik in een cel de waarde wil opzoeken uit een gegevenstabel die overeenkomt met 2 criteria, kan dit? Zo ja, hoe?
En wat als er in die tabel meerdere overeenkomsten zijn, kunnen deze allen weergegeven worden?

Groet,
Tim

Het zou met SOMPRODUCT kunnen maar je zou ook kunnen filteren, dus zonder formule.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Beste Roncancio,

dank je voor je snelle respons. Met somproduct worden er waardes bij mekaar opgeteld als ik het goed begrijp.
Waar ik echter naar toe wil is dat bv in een cel al de ordernummers worden weergegeven die voldoen aan EN een bepaalde datum EN aan een bepaalde locatie.
Is dit mogelijk?

Groet,
Tim

In 1 cel zal alleen gaan met VBA.
Maar je zou met Autofilter al kunnen filteren op ordernummers die aan de criteria voldoen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

VBA, daar heb ik niet veel kaas van gegeten... Nog tips hierin?
Groet,
Tim

Dat wel, maar als je geen kaas hebt gegeten van VBA, zou ik mij in 1e instantie richten op autofilter omdat je dan zonder VBA het gewenste resultaat kunt verkrijgen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Met autofilter kan ik inderdaad een selectie uit de gegevenslijst maken, echter. De datum waarop geselecteerd moet worden schuift op met de datum van vandaag, dus dan werkt autofilter niet meer aangezien die statisch is?

Indien je het per se in 1 cel wilt hebben, heb ik even een voorbeeldje gemaakt.
In dit voorbeeld staat in het bereik A1:C7, namen, datums en locaties.
In de cellen G1 en H1 staan de criteria en in cel J1 het resultaat van de macro.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Geweledig, bedankt.

Dit is exact wat ik zocht. Super! Nu ga ik rommelen in de macro om deze toe te passen op mijn lijst.
Bedankt!

Graag gedaan
Gaarne nog de vraag op opgelost zetten.
Bvd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Nog even, ik denk dat ik de macro begrijp, op de laatste regel na:

Range("G4") = Left(r, Len(r) - 1)

Wat doet deze precies? ik krijg hier namelijk een foutmelding nadat ik alles heb aangepast naar mijn parameters.
Ik neem aan dat het goed gaat als ik in de macro bijvoorbeeld "A2" vervang door "'Blad2'!K2"

Groet,
Tim

R bestaat uit de ordernummers en een nieuwe regel.
Met de code regel die je laat zien wordt alles van R getoond behalve de laatste nieuwe (en dus lege regel).

Als je A2 wilt veranderen in K2 van blad2 dan kan je dat als volgt doen:
Code:
Blad2.Range("K2")

De regel wordt dan:
Code:
    For lRij = 2 To Blad2.Range("K2").CurrentRegion.Rows.Count

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hi Roncancio,

ik kom er toch nog niet helemaal uit. Krijgt foutmelding op eerste regel.

For lRij = 2 To Blad2.Range("K2").CurrentRegion.Rows.Count

Wat betekent dat eerste stuk "lRij = 2, blijft dat gelijk of moet ik die ook aanpassen?

Verder, ik wil deze macro toepassen in een hele matrix (500 cellen), moet ik die macro dan voor iedere cel apart aanpassen of is daar ook nog iets voor?

Groet,
Tim

Je hoeft de macro zeker niet voor elke cel aan te passen, anders zou de macro geen nut hebben.
Welke foutmelding krijg je?
Kan je anders een voorbeeldbestand plaatsen zonder gevoelige informatie.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hi Roncancio,

bij deze mijn voorbeeldfile.
Hopelijk is het duidelijk waar ik naar toe wil, en super dat je me zo kan en wil helpen.

Groet,
Tim

Bijlagen

Ik heb het met een formule op kunnen lossen.
Daarbij heb ik wel de datums in de 1e week aangepast.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Hi Roncancio,
dank je wel voor je inspanning, alweer. Echter, als ik in de gegevenstabel 2 orders heb die eigenlijk in dezelfde cel moeten weergegeven dienen te worden, krijg ik een (onbekende) andere waarde.
Dus ik ben er nog niet helemaal, ik kom wel dichterbij, maar ben er nog niet.
Groet,
Tim

Hi Roncancio,

met die macro waren we op de goede weg en waren we dichtbij. Met de formule gaat het volgens mij enkel goed (tot nu toe) als er maar 1 waarde in de cel weergegeven moet worden of is daar ook een aanpassing voor mogelijk?
Zou je me nog kunnen helpen om het laatste stukje fijn te slijpen zodat het helemaal werkende is?

Alvast bedankt,
Tim

Volgens mij klopt het met de ingevoerde macro beter.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Hi Roncancio,

super, deze werkt helemaal!!!

Nog 1 laatste verzoek, ik probeer de macro nu te begrijpen zodat ik deze kan overzetten naar mijn bestand, zou je daarom nog iets van een handleidinkje of verklaring van de stappen kunnen sturen, dan ben ik helemaal gelukkig!

Groet en super bedankt!
Tim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan