• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken op meerdere waarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thijsssss

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2016
Hoi allemaal,
Ik heb een voorbeeld bijlage toegevoegd. Hier ben ik op zoek naar een formule om het volgende naar voren te toveren:
Ik wil graag weten wanneer bij een zelfde ordernummer (kolom A) op dezelfde datum (kolom B) beide kenmerken (kolom C) voorkomen.
Lukt dit met een matrixformule?
Alvast bedankt
Groet ThijsBekijk bijlage Voorbeeld controleanalyse.xlsx

wat wil je dan als antwoord zien en waar?

Bekijk bijlage Voorbeeld controleanalyse v2.xlsx

Dank voor jullie antwoorden!
Ik heb de bijlage iets uitgebreid.
Op tabblad "Ordernummers" staan alle unieke ordernummers.
Wat ik eigenlijk zou willen is dat er achter elk uniek ordernummer (tabblad "Ordernummers", kolom B) een "JA" komt te staan als op eenzelfde datum zowel een kenmerk "A" als een kenmerk "B" voorkomt.
Een draaitabel heb ik zelf ook geprobeerd echter gaat het over een heel jaar dus komen op de horizontale as 365 datums te staan en dat is niet echt werkbaar. (dit is slechts een voorbeeldbestand)

En waarom alleen op basis van de ordernummer?
zelfde nummer op 3 datums waarbij op 1 datum maar 1 keer voorkomt en op de andere 2 datums wel vaker, en dan een JA of een Nee ??

Ja sorry het gaat inderdaad om de combinatie ordernummer-datum-kenmerk.
Dus ik wil dan weten voor elke unieke combinatie ordernummer-datum, of de beide kenmerken voorkomen.
Dus resultaat van het eerste ordernummer zou dan moeten zijn:
1234 1-1-2016 JA
1234 2-2-2016 JA
1234 3-3-2016 JA

Dus nu moet je voor elk Ordenummer een compleet jaaroverzicht maken en dat is overzichtelijker dan een draaitabel ?

Een draaitabel heb ik zelf ook geprobeerd echter gaat het over een heel jaar dus komen op de horizontale as 365 datums te staan en dat is niet echt werkbaar. (dit is slechts een voorbeeldbestand)
Ik denk dat je de draaitabel van Cobbe #4 beter kunt gebruiken, als je deze ietsje anders inricht Ordnummer bij de rijlabels zetten en Aantal van kenmerk bij waarden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan