• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken op naam met nummers

Status
Niet open voor verdere reacties.
Welkom op Helpmij.nl.:)

Ik heb je vraag naar de Excel sectie verplaatst. De sectie "Helpmijdagen" is niet voor computer problemen/vragen.
 
Je bestand is beveiligd
 
Het password kon je zo zien;
Code:
ThisWorkbook.Protect Structure:=True, Windows:=False, Password:="Excel"
 
Ok, ik hoop alleen dat iemand anders je de oplossing kan aandragen: dit gaat boven mijn pet.
 
Waarom die hele Find...FindNext procedure om 1 uniek nummer te vinden in een kolom ???
Je kan toch gewoon met Find en Row het rijnummer van de naam opzoeken en dan met Cells(rijnummer,kolomnummer) de overige waarden invullen.
 
Hallo Rudi,

Ik ben een leek wat excel betreft en ben nu 4 maanden bezig met Excel 2010 Grand Cru. Daar komt de procedure vandaan. Ik heb het nogmaals doorgenomen wat jij noemde "Find" en "Row". Daar kom ik niet uit. Of ik krijg een foutmelding of denkelijk iets teveel weggehaald en er gebeurt niets.
Zou je mij iets meer op weg kunnen helpen wat je bedoelt met Find en Row.

Alvast bedankt.

Rima
 
Test de bijlage eens
 

Bijlagen

  • Test_Zoeken_Op_Naam.xlsm
    44,5 KB · Weergaven: 82
Hallo Rudi,

Het werkt geweldig. Dit is wat ik wil en inderdaad minder progammacodes.
Ik heb wel een vraag over de combibox dat als je een naam intikt maar je wil het opschonen met de deleteknop of backspacetoets om een nieuwe naam in te tikken geeft hij het volgende aan..
Fout 91 tijden uitvoer object variabele of blokvariabele "With" is niet ingesteld.
Ik heb al gekeken naar de codes maar begrijp niet wat fout 91 mee bedoeld wordt.
Ik hoor graag van je.

M.v.g. Rima
 
Hallo Rudi,

Ik heb "Dim fRow As Integer" veranderd in "Dim fRow As Variant" (mede door jou eerdere code) en...... het werkt.. Het wordt nog wat met me.
Hartelijk dank voor de gedane moeite en zal de code aandachtig bestuderen want daar zit veel in om te hergebruiken.

Groeten Jan
 
Hallo Rudi,

Ik was te voorbarig. Ik krijg bij foutmelding 91 het volgende geel gearceerd
"fRow = .Columns(2).Find(Naam, , xlValues, xlWhole).Row"
Volgens het systeem moet het daar in zitten(?)
 
Balou1,

Ik heb de file van Warme bakkertje gebruikt en het werkt goed. (en niets aan de code veranderd)

De fout die je krijgt, komt waarschijnlijk doordat je de achtenam in tikt, inplaats van met de voor letter te beginnen.

Wil je het zo hebben dan zal je het moeten schijden en laten zoeken op de achternaam.
 
Laatst bewerkt:
Hallo EA,

Ben weer mee bezig geweest en weet nu wat er niet goed ging. Als je de eerste letter intikt verschijnt er een volledige naam Busser(Bus, Buss en Busser) met de eerste letter blank en de overige letters blauw. Als ik Buss wil hebben kun je doortikken tot dat Buss blank is en "er" blauw is. Dat kan je wel deleten en krijg je de juiste naam in beeld. Of je scrolt tot je de juiste naam hebt. Het is mij nu duidelijk en zeker gebruiksvriendelijk.
Ik denk(?) dat als je een blauwe gedeelte delete dat de overgebleven letter(s) wel in het rijtje moet voorkomen anders krijg je de foutmelding.

De handelingen die je nu moet doen is heel makkelijk en duidelijk.

Rudi en Ea mijn hartelijk dank voor jullie hulp en reactie.

Groet Rima(Balou1)
 
Je kan eventueel de naam v/h event wijzigen van
Code:
Private Sub Naam_Change()
in
Code:
Private Sub Naam_AfterUpdate()

Hierdoor wordt de zoekactie pas gestart als de CB verlaten wordt met Tab of Enter, en niet telkens je een letter wijzigt .
Op deze manier kan je ongestoord rommelen in de CB zonder dat er steeds een foutmelding komt.
 
Hallo Rudi,

Ik heb het aangepast en het werkt fantastisch. Geen foutmeldingen meer.
Bedankt hiervoor.

Groeten Rima(Balou1)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan