zoeken op naam

Status
Niet open voor verdere reacties.

satdirk

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2007
Ik zoek een gebruiks vriendelijke manier om te zoeken op naam.
De bedoeling is dat op blad1 in excel bv a5 de naam komt te staan , blad2 bevat alle gegevens van naam adres tel enz... er staan nu 6000 namen op blad2 en er komen er nog bij .
Ik dacht aan een combobox of zo iets waar je een deel van de naam kan ingeven en dan via de dropdown de rest van de namen krijgt waarvan je dan de juiste kiest.
De namen zijn niet gesorteerd omdat er een klantnr. is en er via een formulier nieuwe klanten worden toegevoegd er word dan gekeken naar de laatste rij vervolgens word er daar bij klantnr. 1 bijgeteld en in de volgende rij geplaatst met de gegevens van de klant.

Volgens mij moet dit mogelijk zijn maar ik weet niet goed waar ik moet zoeken omdat ik geen vba ken de rest heb ik allemaal gevonden dus zou het jammer zijn als dit laatste probleem niet kan opgelost worden je moet er van uit gaan dat er iemand met het prog. gaat werken die totaal niets af kent van excel of iets en dat het zeer gemakkelijk moet werken.
Hopelijk kan iemand mij hier in de goede richting zetten.

Test de bijlage eens uit en kijk of dit iets voor je is.
In de textBox begin je een naam te typen en wordt er automatisch een autofilter gestart.
Hoe meer letters je typt hoe fijner er gefilterd wordt.

Bijlagen

warme bakker; Dit ziet er zeer goed uit .Nu is mijn vraag of het mogelijk is om dit te laten werken in .
1) op blad 1 als de klant gegevens in blad 2 staan.
2)op een formulier dat nu gebruikt word om artikelen in te geven en zo ook op dat formulier de klant te zoeken en naar bv D7 op blad 1 te schrijven.
Als één van de 2 mogelijk zou zijn ben ik gered.
Alvast Bedankt

De lijst op Blad3 wordt bij het openen v/h bestand en bij het activeren v/h blad geupdate en gesorteerd. Als je nu in de CB begint te typen wordt de naam aangevuld en als je de CB opent sta je onmiddelijk bij de juiste beginletter. De lijst met namen op Blad3 kan je uiteraard ergens uit het zicht zetten.(nu enkel alsvb om de werking te tonen.)

Bijlagen

Nog enkele vragen.
Ik heb een blad gemaakt namen waar alleen de namen staan maar ik heb het nog niet in orde . Nu mag ik de namen op een ander blad zetten of zet ik die beter ergens op blat 1 waar ook de cb staat.
Ten tweede jij hebt codes staan in je blad 1 van een textbox en een commandbutton 1 maar die vind ik niet terug omdat alles bij jou op 1 blad staan vanwaar dan blad 1 en 3.

Zet deze code in een gewone module. Deze zorgt ervoor dat je kolom met namen gekopieërd wordt naar je blad Namen en gesorteerd wordt. De K1 kan je wijzigen in een cel uit het zicht.
Code:
Sub sorteren()
    With Sheets("Blad1")
        .Range("B5:B" & .Range("B65536").End(xlUp).Row).Copy Sheets("Blad3").Range("K1")
    End With

Sheets("Namen").Range("K1").Sort Key1:=Range("K1"), Order1:=xlAscending, Header:=xlGuess, _
        OrderCustom:=1, MatchCase:=False, Orientation:=xlTopToBottom, _
        DataOption1:=xlSortNormal
End Sub
Zet deze in de bladmodule van je werkblad Namen, dan wordt de macro gestart bij het activeren van het werkblad.
Code:
Private Sub Worksheet_Activate()
    sorteren
End Sub

Zet onderstaande in ThisWorkBook, dan doet hij hetzelfde bij het openen v/h bestand
Code:
Private Sub Workbook_Open()
    sorteren
End Sub
Maak nu bij gedefinieerde namen een dynamisch bereik van deze gesorteerde kolom met namen. Deze gebruik je dan bij de ListFillRange van de combobox op je werkblad Namen en je bent vertrokken.

Langzaam maar zeker komen we er uit.
Nu heb ik de code in mijn werk verwerkt en bij het testen werkte het zoals het volgen mij zou moeten of toch in die zin dat het voor mij goed genoeg is. Maar na het opslaan en het weer opstarten kreeg ik een fout dat er iets niet goed gaat met het sorteren en hij geef deze tekst in een geel kleur
Code:
Sub sorteren()
    With Sheets("Blad1")
        .Range("B5:B" & .Range("B65536").End(xlUp).Row).Copy Sheets("Blad3").Range("K1")
    End With

Sheets("Namen").Range("K1").Sort Key1:=Range("K1"), Order1:=xlAscending, Header:=xlGuess, _
End Sub
End Sub[/CODE]

Mij bijlage is te groot zo heb ik het hier gezet als er iemand dit nog kan verhelpen
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-DZ8LG86YECZL.xlsm
Bij voor baat dank

Pas deze aan
Code:
Private Sub Workbook_Open()
    Application.Goto [Namen!A1]
    sorteren
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan