zoeken op wisselend aantal trefwoorden

Status
Niet open voor verdere reacties.

remcop1989

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2012
Ik heb een formulier met alle records voor bijvoorbeeld klanten als doorlopend formulier.

Nu wil mijn opdrachtgever niet handmatig de lijst doorscrollen opzoek naar een record. Ze willen kunnen zoeken op bijvoorbeeld bedrijfsnaam of plaats etc. Waarop gezocht wordt is geheel afhankelijk per keer.

Ik heb al proberen te zoeken middels Google maar weet niet zo goed waarop ik moet zoeken.

Ik wil dus dat men kan zoeken op meerdere zoektermen, maar niet per se alle zoektermen. Zo kan het voorkomen dat de ene keer alleen op bedrijfsnaam gezocht wordt (of een deel van een bedrijfsnaam) en de andere keer op land en plaats.

Hoe kan ik dit maken/hier meer informatie over opzoeken.

Dat topic helpt mij niet echt verder.

Ik heb nu formulier [klanten] als doorlopend formulier. Begrijp ik goed dat, om een zoekfunctie erin te zetten, ik moet werken met een gegevensblad als subformulier? Omdat, naar ik begrijp(?), zoeken niet werkt in het doorlopend formulier?

Zoeken is een bruikbare methode, maar je hebt minstens twee knoppen nodig: één knop waarmee je de zoekactie start, en één waarmee je naar het volgende record zoekt.
Filteren maakt de selectie effectief kleiner, en is flexibeler dan simpel een record opzoeken. Maar wel wat lastiger te maken. Bovendien heb je met de wizard knoppen gemaakt met ingebakken macro's, zodat je nu macro's en vba naast elkaar gebruikt. Ik zou voor één methodiek kiezen. VBA dus in mijn geval ;)

Ik begrijp dat er gekozen moet worden voor óf VBA of macro en ik zelf verkies nu inmiddels ook VBA maar met VBA word dit zoekformulier nu voor mij denk ik té ingewikkeld......de knop met ingebakken macro kan ik zelf maken zodat ik niet wéér een beroep hoef te doen op het forum. Ik besef me namelijk wel hoeveel ik inmiddels al gevraagd heb en het begint voor mij nu te voelen alsof het forum voor mij bestaat en dat voelt niet prettig.

Het forum is er voor iedereen. Als er geen vragen worden gesteld, dan is het ook wel erg saai :)

Oké, dat klopt ook wel weer.
In dat geval mag je me op weg helpen om de zoekknop in VBA te maken.

Er staat volgens mij wel VBA achter de knop (door Access zelf)....dit stukje staat erachter:

Code:
Private Sub Knop27_Click()
On Error GoTo Err_Knop27_Click

Screen.PreviousControl.SetFocus
    DoCmd.DoMenuItem acFormBar, acEditMenu, 10, , acMenuVer70

Exit_Knop27_Click:
    Exit Sub

Err_Knop27_Click:
    MsgBox Err.Description
    Resume Exit_Knop27_Click

End Sub

Hij opent dit scherm ermee: http://imageshack.us/photo/my-images/839/zoekscherm.jpg/ en dat bevalt me goed.

Ter info: Deze vraag is nog steeds "actief". Graag dus nog reactie indien mogelijk....:)

En wat is de vraag precies?

Of iemand me meer op weg kan helpen met de VBA code voor zoeken/filteren. Ik heb gezocht in het forum maar voor mij niets bruikbaars gevonden. Waarschijnlijk vanwege mijn basale kennis van VBA. Ik wil jet graag zelf doen en leren, maar ik hoop dat iemand hiermee wat meer kan helpen.

Zoeken en Filteren zijn twee verschillende zaken. En die moet je dus op verschillende manieren oplossen. Beide vraagstukken zijn al uitgebreid aan bod gekomen in de Access cursus, dus kijk daar eerst eens. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan