• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoeken/sorteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

hanna

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
je hebt 3 kolommen met gegevens, waarvan 1 kolom met getallen, nu moet ik het kleinste getal van die kolom zoeken en dat hij dan de hele regel weergeeft die bij dat kleinste getal hoort.

Ga in de kolom met cijfers staan en klik op sorteren (die knop met een a boven een z. Normaal gesproken sorteert hij de hele tabel mee.

Ja, die ken ik, maar het zijn hele lappen van bestanden, dus ik heb liever dat ik in een cel een formule kan zetten die het kleinste getal zoekt en dan de hele rij weergeeft .

zijn de getallen uniek? of kunnen er ook dubbele voorkomen?
Als ze uniek zijn kun je kiezen voorn =MIN(bereik ) In de cellen erachter kun je middels Vert.zoeken de rest van de regel zichtbaar maken.

Als ze niet uniek zijn kun je werken met filters. (data-->filter--> autofilter).

Door op de pijltjes te klikken kun je een waarde selecteren. Omdat de waarden hierin gesorteerd staan is het niet moeilijk de kleinste te vinden

Oké ga ik met filters puzzelen, met verticaal zoeken gaat niet, was ik al achter, vanwege de dubbele getallen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan