Zoeken tussen bedragen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeroenMioch

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2007
Hallo mensen :)

Iemand enig idee wat er mis is met deze code :

Code:
Private Sub Knop72_Click()
On Error GoTo Err_Knop72_Click

Dim sFilter

sFilter = "Between & [FLDbedragZoeken] & " And " & [FLDbedragZoeken2] & "
   Me.Filter = sFilter
   Me.FilterOn = True

Exit_Knop72_Click:
    Exit Sub

Err_Knop72_Click:
    MsgBox Err.Description
    Resume Exit_Knop72_Click

End Sub

Ik probeer bedragen te filteren die tussen het veld FLDbedragzoeken en FLDbedragzoeken2 liggen.
Kan de juiste syntaxis niet vinden en krijg de error "Typen komen niet overeen"

Groeten : Jeroen

Dit is de code die ik zelf zou gebruiken. Ik geef de voorkeur aan het plaatsen van waarden in variabelen.

Code:
Dim dblBedragZoeken, dblBedragZoeken2 As Double  'Variabelen waarin je de bedragen opslaat
Dim sFilter
dblBedragZoeken = nz(me.FLDbedragZoeken,0)       'nz is voor het geval er niets is ingevuld, indien niets is ingevuld wordt dit vervangen door 0
dblBedragZoeken2 =  nz(me.dblBedragZoeken2,99999999999)   'nz is voor het geval er niets is ingevuld, indien niets is ingevuld wordt dit vervangen door 99999999999

sFilter = "Between " & dblBedragZoeken & " And " & dblBedragZoeken2 & " "
   Me.Filter = sFilter
   Me.FilterOn = True

Laatst bewerkt:
Ben je misschien een veldnaam vergeten?

Code:
sFilter = "[Bedrag] Between & [FLDbedragZoeken] & " And " & [FLDbedragZoeken2] & "

Hoi Floor,

Bedankt voor het meedenken :)

Ik krijg de melding Syntaxisfout (Operator ontbreekt) in Query-expressie between 1 and 99999 (de waarden die ik op dat moment in de vakken had staan.)

Trouwens als ik het op Michel zijn manier doe krijg ik de melding "Typen komen niet overeen"

Hmm :P

Dat duidt er op dat je verkeerde velden met elkaar probeert te vergelijken. Omdat je een numerieke vergelijking maakt, lijkt de conclusie dat je een tekststring pobeert te filteren. Of dat slim is bij getallen is een ander verhaal, maar de string zou zo moeten zijn bij een numerieke vergelijking:

Code:
sFilter = "[Bedrag] Between " & dblBedragZoeken & " And " & dblBedragZoeken2

of bj een tekstvergelijking.

Code:
sFilter = "[Bedrag] Between '" & dblBedragZoeken & "' And '" & dblBedragZoeken2  & "'"

Hoi Michel,

Ja ik had het op verschillende manieren al geprobeerd, als tekststring, numeriek en valuta. Ik heb uiteindelijk voor valuta gekozen.
Heb nog wel even moeten stoeien met decimalen (stonden wel in het veld maar niet in de tabel uitgeschakeld) en kreeg dus onverwachte resultaten :P

Onwijs bedankt voor de input allebij !

Groet : Jeroen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan