• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoeken uit een lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

icebird50

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2012
goede morgen/middag

ik heb een matrix gemaakt en daar aan een lijst met behulp van gegevensvalidatie.
de lijsten zoeken in elkaar voor ze waardens aangeven (op 1 lijst na dan)
wat ik nu wil is zodra de eisen zijn aan gegeven in de lijsteden voor zo ver die er wel of niet zijn wil ik dat er aan de rechter kant bepaalde gegevens uit komt rollen die je niet kan kiezen in de lijst.

het bestand is te groot wat ik gemaakt heb dus ik zal een kleinere versie maken zodat die als voorbeeld gebruikt kan worden.

alvast bedankt.

hier is de voorbeeld

Bekijk bijlage Map1.xlsx

Laatst bewerkt:
Ik ga er maar even vanuit dat je doelt op de formule in Q3 van blad 1.
Daar heb je deze formule staan:
Code:
=VERT.ZOEKEN(C3&D3&E3&F3&G3&H3&I3&J3&K3&L3&M3&N3&O3;C20:S158;4;ONWAAR)
de formule zet de inhoud van C3:O3 achter elkaar en kijkt of hij die combinatie tegen komt in het bereik C20:C158 (de eerste kolom van het zoekgebied) en daar gaat het hier fout.

Naar mijn beleving lopen ook je vervolgkeuzelijsten nog niet helemaal lekker, of dat dat het gevolg is dat nog niet alle tabellen zijn ingevuld weet ik niet - daar zou ik me eens in moeten verdiepen.

Ik zou beginnen met een apart tabblad waar alle tabellen in staan, waar ook de naambereiken naar verwijzen. In die tabellen kan je ook een prijs mer m of per m2 kwijt, hierna is het alleen nog vermenigvuldigen en optellen.

Ik zal kijken of ik vannavond een opzetje voor je kan maken.

Ik ga er maar even vanuit dat je doelt op de formule in Q3 van blad 1.
Daar heb je deze formule staan:
Code:
=VERT.ZOEKEN(C3&D3&E3&F3&G3&H3&I3&J3&K3&L3&M3&N3&O3;C20:S158;4;ONWAAR)
de formule zet de inhoud van C3:O3 achter elkaar en kijkt of hij die combinatie tegen komt in het bereik C20:C158 (de eerste kolom van het zoekgebied) en daar gaat het hier fout.

Naar mijn beleving lopen ook je vervolgkeuzelijsten nog niet helemaal lekker, of dat dat het gevolg is dat nog niet alle tabellen zijn ingevuld weet ik niet - daar zou ik me eens in moeten verdiepen.

Ik zou beginnen met een apart tabblad waar alle tabellen in staan, waar ook de naambereiken naar verwijzen. In die tabellen kan je ook een prijs mer m of per m2 kwijt, hierna is het alleen nog vermenigvuldigen en optellen.

Ik zal kijken of ik vannavond een opzetje voor je kan maken.

heel erg bedankt en was het maar dat nog niet alles was ingevult met de gegevens die ik heb zijn er 8 eisen per post maar hier is het probleem veel posten hebben minder dan 8 eisen maar in Q3 moet hij wel alle eisen bekijken en dan vervolgens een post nummer uit draaien( met de post nummer kan je makelijk de reserende gegevens vinden) maar omdat er een mogelijkheid is tot 8 eisen zijn er 9(8 zonder de actie dorpdonw lijst) dit soorgt er dus voor als een post minder dan 8 eisen heeft de dropdownlist geen gevens geeft. het voorbeeld is ook maar een klein deel van het gehele bestand(die 24mb groot is)
maar als ik of iemand anders een manier kan vinden dat hij de legen dropdown lijst negeert of als leeg ziet zo als de kleine matrix die er onderstaat moet hij het al doen.

ik zelf zal er ook nog verder aanwerken om een andwoord te zoeken. maar tot nu toe kom ik het verst met de vert.zoeken formule.

is het misschien mogelijk dat als er geen vervolg keuze is in de lijst 0 aangegeven word en er in elke lege plek in de tabelen 0 kom te staan zodat hij wel vind wat ik wil?

ook is me vraag niet opgelost een andwoord is niet meer nodig het project waar ik aan werkte word over genomen door iemand anders (met meer verstand van excel) ik zal later zijn andwoord voor later gebruik als mensen de zelfde probleem krijgen als mij er bij zetten dus voor nu is deze vraag "opgelost"

wel bedankt voor de mensen die hebben geprobeert te helpen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan