• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken uitkomsten transporteren

• Onderwerp starter Onderwerp starter GAJ
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

GAJ

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2005
In een werkblad heb ik een hele lijst met namen en adressen staan. Nu wil ik hiervan graag weten;
- hoeveel verschilende plaatsen er zijn (in plaatsnamen)
- hoeveel mensen er wonen in die verschillende
plaatsen (aantallen).

Achter de namen en adressen(in dezelfde rij) staan drie bedragen. Ik wil ook graag de totalen van deze drie bedragen per woonplaats weergegeven hebben.

Svp het antwoord zo eenvoudig mogelijk omschrijven gezien mijn excel-competenties...

Bvd.

Veronderstel dat de plaatsnamen in de A kolom staan.
Dan geeft deze matrixformule het aantal verschillende plaatsnamen:

=SOM(ALS(A1:A100<>"";1/AANTAL.ALS(A1:A100;A1:A100)))

Invoeren, en afsluiten met de toetsencombinatie Ctrl Shift Enter

En ik raad u aan voor uw twee andere vragen 's te experimenteren met een draaitabel.

Luc

E.a. is wel foutgevoelig aan de invoer kant.
Hoe schijf je Den Haag, of was het 's Gravenhage, of DenHaag, of.... nou ja, probleem mag duidelijk zijn.
Bij 1600+ rijen ik de kans groot te plaatsnamen dubbel voorkomen (met verschillende schrijf wijze).

Het risico op fouten kan sterk teruggedrongen worden, door uw bestand goed op te bouwen. Wanneer het bestand proffesioneel gebruikt moet worden, en je de zaak een beetje ernstig neemt, is dit helaas geen hobbywerk meer.

Luc

In mijn geval kan het geen kwaad als er verschillende invoeren van bv Den Haag worden gegeven. Het gaat mij er om dat de plaatsen, na toewijzing, bij de juiste vestiging worden gerekend!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan