• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoeken unieke combinatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hebben

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2013
Beste,

Ik zit vast in het maken van een zoek functie die op een unieke combinatie van twee straten zoekt.
Het probleem is dat ik straten heb die op elkaar aangesloten zitten en links en rechts een uniek nummer hebben.
Middels een ander programma krijg ik een input waarmee de straat wordt gegeven van en naar.
Hier dient het unieke nummer van het knooppunt aan gekoppeld te worden.
Daarvoor dien ik de unieke combinatie te zoeken van twee staten in aparte kolommen en de bijbehorende nummers.

Iemand die mij hiermee zou kunnen helpen.

Mvg,
HebbenBekijk bijlage vb1.xlsx

Geef in het bestandje eens aan wat er precies gezocht moet worden, welk is een uniek nummer(zie er steeds 2 staan)?

Vul eens een paar items handmatig in met de nodig toelichting.

Ik heb het bestand even aangepast, blad 1 kolom A is hoe ik de informatie binnen krijg
Blad twee zijn vaste gegevens. Het doel is dat de unieke waarde die bij een straat hoort (die met eenzelfde naam nog kan verschillen) bij de combinatie goed terecht komt.

BvD!!!Bekijk bijlage vb1.xlsx

Hebben

Dit had ik ook al geprobeerd.
Het probleem wat hierbij te zien is dat als je kijkt naar regel 1 en regel 8.
Hier is twee maal breestraat echter hebben deze twee knopen een ander uniek nummer.
Dit doordat bij de combinatie in regel 1 van breestraat - sieberspad heeft breestraat het unieke nummer 1 en regel 8 breestraat - driehoeksstraat heeft breestraat het unieke nummer 13.
Op deze manier krijgen ze beide het nummer unieke nummer 1

hopelijk is hier een oplossing voor.
Ik zat zelf te denken iets in de richting:
=Als(En(vert.zoeken(B1;'Blad2'!A:A;1;ONWAAR)=B1;vert.zoeken(C1;'Blad2'!B:B;1;ONWAAR)=C1);Vert.Zoeken(B1;'Blad2'!A:D;3;ONWAAR);"geen goede combinatie")
Echter is dit ook niet de oplossing

Ik hoop dat het zo te begrijpen is.

Beste WHER en Cobbe,

Hartelijk dank voor jullie hulp, WHER dit was inderdaad wat ik zocht!

Mvg,
Hebben

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan