Hoi iedereen,
Ik ben een beetje met visual basic aan het stoeien.
ik loop alleen ergens op vast.
Ik heb een functie gemaakt dat hij automatisch zoekt naar een map op je netwerk schijf
(in dit geval H: ) In deze map staan onwijs veel mappen. Deze beginnen allemaal met een uniek 6 cijferige nummertje. De rest van de map naam is niet belangrijk, want ik wil natuurlijk
alleen op dat nummer kunnen zoeken.
Dus bv: 123456 Jan klaassen in utrecht
mijn code ziet er tot nu toe zo uit:
Private Sub btnOpenWindowsExplorer_Click(ByVal eventSender As System.Object, ByVal eventArgs As System.EventArgs) Handles btnOpenWindowsExplorer.Click
Const QUOTE As String = """"
Dim path As String
path = Replace("C:\program files\" + TextBox1.Text, QUOTE, QUOTE & QUOTE)
Shell("explorer.exe /e, " & path, AppWinStyle.NormalFocus)
End Sub
hij moet dus een zoekfunctie uitvoeren naar het nummertje(wat in de textbox1 wordt ingetikt) waardoor hij een windows explorer venster opent in deze juiste lokatie.
ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen!
Ik ben een beetje met visual basic aan het stoeien.
ik loop alleen ergens op vast.
Ik heb een functie gemaakt dat hij automatisch zoekt naar een map op je netwerk schijf
(in dit geval H: ) In deze map staan onwijs veel mappen. Deze beginnen allemaal met een uniek 6 cijferige nummertje. De rest van de map naam is niet belangrijk, want ik wil natuurlijk
alleen op dat nummer kunnen zoeken.
Dus bv: 123456 Jan klaassen in utrecht
mijn code ziet er tot nu toe zo uit:
Private Sub btnOpenWindowsExplorer_Click(ByVal eventSender As System.Object, ByVal eventArgs As System.EventArgs) Handles btnOpenWindowsExplorer.Click
Const QUOTE As String = """"
Dim path As String
path = Replace("C:\program files\" + TextBox1.Text, QUOTE, QUOTE & QUOTE)
Shell("explorer.exe /e, " & path, AppWinStyle.NormalFocus)
End Sub
hij moet dus een zoekfunctie uitvoeren naar het nummertje(wat in de textbox1 wordt ingetikt) waardoor hij een windows explorer venster opent in deze juiste lokatie.
ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen!
Laatst bewerkt: