• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoeken van missing dagen/uren in een bepaalde kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

Havana100

Verenigingslid
Lid geworden
22 jul 2014
beste,

iemand een idee hoe je kan zien dat in een bepaalde kolom dagen (uren) niet aanwezig zijn?

In het voorbeeld heb ik in kolom H de data geplaatst waar geen dagen of uren afwezig zijn. In kolom E zijn er een aantal uren niet aanwezig en in kolom A is een volledig dag niet aanwezig.

De werkelijke data kan max drie jaar bevatten. ( dus er kan een schrikkeljaar in bevat zitten) Bij overschakeling naar zomer uur zullen er maar 23 uren aanwezig zijn en bij overschakeling naar winteruur zullen er dus 25 uren aanwezig zijn.

Indien mogelijk zou ik in cel B1 de afwezige dag vermeld krijgen. Indien er meerdere dagen niet aanwezig zijn dan deze in cel B2 en zo verder.

Indien mogelijk dan in cel F1 de dag dat er uren niet aanwezig zijn en in de cellen G1(enz) de uren die afwezig zijn.

Bijlagen

Niet echt helder. mogelijk
Code:
=(countif($a$1:$a$76;h1)+countif($e$1:$e$92;h1))>0

Laatst bewerkt:
Beste VenA,

Indien ik het goed begrijp... zal de formule de aantallen optellen in kolom A die gelijk zijn aan H1 en het aantal in kolom E indien ze ook gelijk zijn H1. Indien dit getal groter is dan 0 dan krijg je waar of onwaar?

Echter krijgen we enkel de data uit kolom toegestuurd. ( E en H had ik als voorbeeld erbij geplaatst) Dus in de praktijk krijgen we de volledige data in kolom H niet erbij. En ik zou in cel B2 gewoon de dag vermeld krijgen. In praktijd moet je anders gaan zoeken tussen ongeveer 27.000 rijen. Indien kolom H aanwezig zou zijn kan je dan wel ( denk ik toch) de overeenkomstige dag bepalen.

Maak dan een voorbeeldbestand met hoe je de data binnen krijgt en wat het verwachte resultaat is. Wat is het doel eigenlijk? Als je voor elke dag 24 rijen verwacht dan zal een draaitabel ook wel uitkomst bieden.

beste,

in bijlage aangepast voorbeeld. dus de data die we ontvangen staat in kolom A , in cel 1 zou dus de afwezige dag moeten komen, in dit geval 06/03/2019. Indien er nog een dag niet aanwezig zou zijn dan zou deze in cel D2 moeten komen.

Bijlagen

Hallo, laat eens zien hoe een overgang naar de zomer- respectievelijk winter- tijd er in jouw reeks uit ziet.

Zet er een extra kolom achter en filter op alles dat ongelijk is aan 1 uur. De zomertijd gaat altijd in op de laatste zondag van maart, de wintertijd altijd op de laatste zondag van oktober. In het laatste bestand mis je dus niets of zoek je iets anders?

Bijlagen

Beste VenA,

nogmaals bedankt. In totaal zijn het dus ongeveer een 26.400 rijen. Om de excel file zo klein mogelijk te houden had ik graag slechts 1 formule toegevoegd..... Ook moet je nu telkens de filter hernieuwen ( als er nieuwe data is binnen gekomen).

Echt geen idee of dit wel allemaal kan hoor !

Het aantal rijen lijkt mij niet relevant. Volgens mij staat er maar 1 formule in. Hoe komt de nieuwe data binnen?

Alleen maar vragen zonder dat je met een concrete uitleg komt en niet reageert op vragen/opmerkingen en steeds wisselende voorbeeldbestanden plaatst, waaruit het probleem niet blijkt, zal je niet veel verder helpen zo.

Zie nogmaals
Maak dan een voorbeeldbestand met hoe je de data binnen krijgt en wat het verwachte resultaat is.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan