• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken van t/m in adresbestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

udo1967

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2005
In het onderstaande voorbeeld bestand moet een
zoekoptie komen zodat er gezocht kan worden op
een datumklacht en wijk .

Optie mag onder een KNOP en dan een klein schermpje
of een combinatie van drie cellen zijn, invoer start-
/invoer stopdatum, en wijk.

Voorbeeld :
Wil een selectie hebben van 25 december t/m
29 december 2005 maar dan alleen van wijk 003.

Hoe maak je dat ?

Bijlagen

Ik hoop dat je office 2003 hebt want dan is het echt heel makkelijk. Wat je doet is je hele tabel selecteren en dan met je rechtermuistoets er op klikken en je kiest voor Lijst maken. Hij zal nu een autofilter instellen. Klik op de kolom van datum klacht en kies daar voor aangepast. In het menu kies je voor groter dan 25 decembter en kleiner dan 29 december. Daarna kies in de 2de kolom voor 003 en het staat er.

Overigens mocht je nog macro's gebruiken op deze lijst, dan wijs ik je er wel op dat de andere waarden niet verdwenen zijn, ze zijn alleen onzichtbaar voor het oog.

excel 2002

Heb Excel 2002... zal het daarmee moeten proberen.

probeer deze maar te openen, misschien werkt het wel op een andere manier in die versie

Bijlagen

Waar invullen ?

Geplaatst door snabbi
probeer deze maar te openen, misschien werkt het wel op een andere manier in die versie

Bestand gestart maar kan geen invoercellen vinden
voor de drie zoekwaarden. Alleen dat er diverse
rijen "verdwenen" zijn.

Hoe en waar kunnen de drie waarde ingevuld worden ?

De rijen zijn niet verdwenen, slechts verborgen. Via alle cellen selecteren en alles weer zichtbaar maken zal je ze weer zien.

Ik ben nu bij mijn schoonmoeder, die ook Office 2002 heeft. Daarom pas ik nu mijn uitleg even aan.
Selecteer je hele tabel. Ga naar het menu Data, kies daar voor Filter en vervolgens voor Auto-Filter.

Bijlagen

Hoi,

Het selecteren van je hele tabel is niet nodig

Je hoeft slecht 1 cel in je tabel te selecteren bv A2

Excel herkend de lijst meteen als een database.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan