Opgelost Zoeken via startknop in Win11

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

peter789

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Berichten
608
Sorry, ben ik weer.

Het zoeken via de startknop in Win11 geeft heel weinig resultaten van mijn bestanden en mappen, wel allerlei webresultaten die ik niet nodig heb. In Win10 kreeg ik een behoorlijke lange lijst van bstanden en mappen, of was dat Win7?

Anyway, hoe kan ik dat verbeteren? Ik heb ook File Locator, en die is prima, maar moet je steeds apart opstarten. Via de startknop is dat veel makkelijker.

Ik kan iets downloaden als Open Shell, maar ik hoor dat er problemen mee zijn. Klopt dat, of is er iets beters (gratis)?

Dank.
 
Wat zoek je dan? Instellingen/functies van het OS. Bestanden en mappen is heel wat anders. File locater? Kun je in opstarten zetten in Glary Utilities. Zeer recent aan de orde geweest op dit forum. Computer aan en is gestart en staat in het systeemvak/taakbalk.
Pak gewoon het adres wat in de snelkoppeling staat zoiets als:
"C:\Program Files\FileLocater\FileLocater.exe"
 
Laatst bewerkt:
Ik wil op de startknop drukken, typen en een lijst van zoekresultaten krijgen van mijn bestanden en mappen, zoals in Win7.
 
Dat doe je niet met de startknop maar met een zoekmachine. Ik heb zelf geen FileLocater maar dat ziet er toch redelijk goed uit.
 
Ik geloof je wel, maar dat is achterhaald. Zuiver het zoeken naar bestands- en mapnamen doe je met een zoekmachine. Je hebt honderduizend mappen en een miljoen bestanden en meer dan werk je met een zoekmachine. Die snelkoppeling zet je gewoon in de Taakbalk en in de Opstart manager van Glary Utilities. Met een paar trucjes heb je iedere map of bestand binnen een seconde.

OpenShellSetup_4_4_191.exe Dat is toch gewoon het exe bstand?

Anders nog even op antwoorden wachten.
 
Er staat daar imho maar 1 executable of bedoel je wat anders?
1708711186126.png
 
Route99 geeft het exe-bestand aan en daar moet je op klikken. De rest gaat vanzelf. Ik gebruik dat niet, want ik kan alles binnen een seconde vinden met mijn zoekmachine. En van de meeste instellingen heb ik een snelkoppeling gemaakt en daar open voorgezet. Dus
open Apparaatbeheer = Device Manager = devmgmt.msc
Als snelkoppelingsdoel > C:\Windows\System32\devmgmt.msc
Dus ik typ in mijn zoerkmachine open app
en alle items worden zichtbaar die beginnen met open app en ik klik en dan opent apparaatbeheer > sneller kan niet

Snelkoppeling GodMode maken
Maak een nieuwe map en geef die de naam:
GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}
 
Terug
Bovenaan Onderaan