• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken + volledige rij weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fireman911

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2010
Beste hulp,

Ik heb op mijn stage de opdracht gekregen om een soort van index te maken voor wat machines en andere spullen in de werkplaats. Dit alles wil ik in een excel bestand beheren.

Het is dus de bedoeling dat je door het invullen van een benaming of nummer in een cel, kunt zoeken na een ondereel.

Hoe kan ik er voor zorgen dat, via een formule of iets, ik kan zoeken en daarbij de hele regel te zien krijg.

Door bijgeslote bestand zal het iets duidelijker zijn. Hierin staat ook een voorbeeld.

Alvast bedankt!
Fireman911

Bijlagen

Ik heb je iets in elkaar gefrutseld. Het werkt, maar of jij dat verder kunt uitwerken voor uw stage-bestand??
Nu kun je zoeken naar elke willekeurige waarde die voorkomt in uw tabel.

Succes,

Cobbe

@ Cobbe bendankt voor je reactie!

er treed alleen nog 1 dingetje op als ik bijv. kraan zoek wil ik alle 4 de kranen onder elkaar in de zoek resultaten vinden.

dat gaat nog niet echt.

groetjs
Fireman911

Zoeken en volledige rij weergeven

@Cobbe, bedankt voor de moeite, hier heb ik ook wat aan.

Ik heb het vorige bestand een beetje aangepast. Zo zou het moeten zijn zoals je wilt. Alleen als je naar Jan zoekt, vindt hij ook Janssen. In de macro de waardes evt. aanpassen aan de situatie, zoals aantal regels.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Heb die kleine aanpassing nog gedaan:
Nu moet je wel het exacte woord ingeven waar je nar opzoek bent, of ook * gebruiken.
Bv kraan of kraan *

Succes, Cobbe

tnx

helpers BEDANKT:thumb:

ik ben eruit en ze zij tevreden over het ontwerp.

hier mag vanmij dus een slotje op.

Dat mag je dan nog even zelf doen (rechts onderaan de pagina de vraag op opgelost zetten)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan