• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken waarde in een tabel d.m.v. 2 sleutels

Status
Niet open voor verdere reacties.

lelydorp91

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2017
Ik heb een table dat er gemakshalf zo uit ziet

A B C

10 20 30 1
100 200 300 2
1000 2000 3000 3

nu wil ik op basis van de waarden 2 en B 200 krijgen in een cel. hoe doe ik dat? (bovenstaand table komt niet zoals ik schreef op de pagina, ik bedoel dat er boven de getallen A B C staan op de horizontale as en naast de cijfers 1 2 3 op de vertical as staan)

Ik maak vaak gebruik van verticaal zoeken, ik weet niet of dat hier van pas komt?

Dank.

Laatst bewerkt:
Voortaan graag een EXCEL voorbeeld toevoegen. Maakt meteen duidelijk wat je wilt, zonder gok- of overtypwerk.

Je kan deze formule gebruiken voor jouw specifiek beschreven voorbeeld:
Code:
=INDEX($A$2:$C$4;2;VERGELIJKEN("B";$A$1:$C$1))

Het getal 2 en de waarde "B" kun je ook vervangen door celverwijzingen uiteraard.

Laatst bewerkt:
Dat is mijn bestand. echter krijg ik #WAARDE als resultaat, ofwel niet mijn bedoelde resultaat (Handtekening medewerker + afdhoofd)
(ik kan nu niet meer een bestand uploaden kennelijk)

Laatst bewerkt:
Bovenstaande is niet je bestand, dat is een plaatje van je bestand. Excelbestanden voeg je toe via paperclipje.

Je problemen komen voort uit de samengestelde cellen die je gebruikt, en je hebt kolommen en rijen in je plaatje omgewisseld t.o.v. de getypte tekst bovenaan. Daardoor klopt de INDEX formule niet meer.

Nogmaals: plaats bij nieuwe vragen graag een representatief EXCEL voorbeeldbestand.

Voor nu heb ik er een voor je gemaakt die wel werkt.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Geeft niets. Alsnog welkom!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan