• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Venne

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Als ik Excel naar een getal laat zoeken, vindt hij dit ook als regelnummer.
Zoek ik bv 250, wat in vak B300 staat, dan vindt hij regel 250, en zoekt niet verder. Vak B300 wordt zo nooit gevonden.

Wie heeft hier een oplossing voor?

hoe zoek je dan? via een formule of via -> bewerken -> zoeken?
Als ik dit laatste doe, komt hij gewoon op cel B300 met als waarde 250...

In een vak in regel 200 staat een tekst met daarin '124'.
'124' is dus een deel vd tekst.
Ik zoek met Crl-F naar '124' en Excel springt naar '124' zoals het uiterst links als nummer van regel 124 staat.

Ook als ik '24' zoek, sprint ie naar regel '124'!

Bestaat het probleem misschien omdat '124' een *deel van* de inhoud van het vak is?

Ik zoek met Crl-F naar '124' en Excel springt naar '124' zoals het uiterst links als nummer van regel 124 staat.

Ook als ik '24' zoek, sprint ie naar regel '124'!

Excel 'springt' normaal gesproken niet naar een regel, maar naar een cel.
Je schrijft dat er naar een regel gesprongen wordt...
Naar welke cel 'springt' excel en welke waarde staat er in deze cel.
Gebruik je CTRL+F zoekt excel en stopt bij de eerste cel die de gezochte waarde bevat, standaard blijft get scherm Zoeken en vervangen (optie CTRL+F) openstaan, druk je op Enter of klik je op de optie Volgende zoeken zal de volgende cel gezocht worden met de gezochte waarde (als deze voorkomt).

N.b. welke versie van excel gebruik je?

Laatst bewerkt:
Excel vindt de 124 die het regelnummer voorstelt. Maw de 124 die op regel 124 links van kolom A staat.

Ik gebruik Excel 2002.

.. maar welke cel wordt er dan geselecteerd, of wordt de hele rij geselecteerd?
Ik kan me er nog geen voorstelling van maken.

Nu zie ik iets mee: in feite vindt Excel een cel waarin een formule staat met een element '-F124'. En die cel staat op regel 124.
Nu staan er op die regel meerdere tientallen soortgelijke formules, alle met '124'. Bij verder zoeken komt ie dus op de volgende cel met een dergelijke formule; het zoeken moet daarom zeer dikwijls herhaald worden. Slechts na het volledig afhandelen van regel 124 zal ie een element op een volgende regel vinden.

Dit kan wellicht vereenvoudigd worden als *niet* in de formules gezocht zou worden?

Klik op opties in het zoek scherm, hier kun je aangeven dat er alleen in 'waarden' gezocht moet worden, en niet in formules.

Opgelost.
Wel bedankt.

Vreemd genoeg zou dit niet mogelijk zijn bij 'zoeken en vervangen'. Daar staat dezelfde keuzelijst 'zoeken in', maar hier heeft die slechts 1 punt, met name 'zoeken in formules'.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan