• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Clipstra

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2008
Beste,

In het bijgevoegde bestand staat een voorbeeld met de uitkomsten welke ik uit een draaitabel krijg. Nu wil ik alleen mensen (personeelsnummer) welke als eindtotaal een 4 hebben ergens apart laten zien. (in dit geval 4, maar volgende week 5 etc..).

Is dit mogelijk. Via de help functie van excel komen niet veel verder.. Alvast bedankt!

Bijlagen

Filter op die waarde en kopieer dan naar ergens anders. Of mis ik iets in de vraag?

Als het gewone filter niet volstaat kan je een uitgebreid filter toepassen. Hierin kan je kiezen om te kopieeren naar een andere locatie.
Andere optie is werken met matrix formules.

Ik kan niet filteren, aangezien dit (in het voorbeeld is dit idd niet zichtbaar) de uitkomst van/uit een draaitabel is..

Ah OK, dan zou ik voor een manier gaan met uitgebreide filter.

Sorry, dat ik niet verder kijk dan mijn neus lang is.. Maar ik heb het inmiddels gevonden en het werkt!

Echter heb ik mijn draaitabel 3 clusters (regio's)..(in mijn voorbeeld laat ik er maar 1 zien). Maar als ik het uitgebreide filter toepas, zie ik niet welke personeelsnummer uit welke regiocluster kom. Is dit op te lossen.. Binnen een uur zal ik via een voorbeeld laten zien wat ik bedoel. Nu 1st even een boterhammetje eten...:p

Hierbij het bestand. En dan dus de vraag, is het mogelijk om de afzonderlijke clusters/regio's te blijven zien? Misschien dan zonder Macro..

Bijlagen

dubbelklik eens op de vulgreep van A6, A33 en A57. Als je nu filtert zie je de regie in kolom A staan. Simpel, en ik denk doeltreffend. Of wil je het anders?

Het kruisje rechts onder een cel.

Ooh die. Ja die ken ik wel... Maar dit kun je niet gebruiken bij een draaitabel (kan wel maar heeft een andere functie (juist het sluiten/dichtklappen van een cluster)). Dus dat geeft niet het gewenste resultaat. Als het niet kan, kan het niet. Met het uitgebreid filteren ben ik al een heel eind op weg (geholpen). Maar ja je (ik) wil natuurlijk altijd het maximale uit de mogelijkheden halen..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan