• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

baukjen

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2006
Hoi wie tilt mij over de drempel met dit probleem.
Veel zoeken en testen en toch net niet het laatste stukje dat gaat lukken.
Wat doe ik niet juist of vergeet ik te doen?

hr.gr.
Baukjen

Bekijk bijlage 253255

Laatst bewerkt:
Het werkt een stuk makkelijker - althans voor de oplossers - als je redeneert vanuit de cel waarin iets terecht moet komen.

Als ik het goed begrijp worden de cellen gevuld op basis 1 van de zoekwaarden B5 t/m B7 en vanuit de aangegeven blokken 1 t/m 7:
C10: op basis van B5, maar alleen als B5 een getal is en ongelijk B6 en ongelijk B7. Anders blijft C10 leeg.
C11: op basis van B6, maar alleen als B6 een getal is en ongelijk B5 en ongelijk B7. Anders blijft C11 leeg.
C12: op basis van B7, maar alleen als B7 een getal is en ongelijk B5 en ongelijk B6. Anders blijft C12 leeg.
C13: op basis van B5 (of B6, maakt niet uit), maar alleen als B5 hetzelfde is als B6, en B5 anders is dan B7. Anders blijft C13 leeg.
C14: op basis van B5 (of B7, maakt niet uit), maar alleen als B5 hetzelfde is als B7, en B5 anders is dan B6. Anders blijft C14 leeg.
C15: op basis van B6 (of B7, maakt niet uit), maar alleen als B6 hetzelfde is als B7, en B6 anders is dan B5. Anders blijft C15 leeg.
C16: als B5, B6 en B7 hetzelfde getal hebben. Anders blijft C16 leeg.

Klopt dit en ben je zo al voldoende geholpen?

reactie op #2. Dag beste Marcel, alvast bedankt voor de reactie ik ga zo uittesten of het nu werkt.

hr.gr.
Baukjen

reactie op #2. Dag beste Marcel, heb één en ander nagekeken en het klopt wat jij daar beschrijft.
Als ik het goed begrijp worden de cellen gevuld op basis 1 van de zoekwaarden B5 t/m B7 en vanuit de aangegeven blokken 1 t/m 7: KLOPT

C10: op basis van B5, maar alleen als B5 een getal is en ongelijk B6 en ongelijk B7. Anders blijft C10 leeg. KLOPT
C11: op basis van B6, maar alleen als B6 een getal is en ongelijk B5 en ongelijk B7. Anders blijft C11 leeg. KLOPT
C12: op basis van B7, maar alleen als B7 een getal is en ongelijk B5 en ongelijk B6. Anders blijft C12 leeg. KLOPT

C13: op basis van B5 (of B6, maakt niet uit), maar alleen als B5 hetzelfde is als B6, en B5 anders is dan B7. Anders blijft C13 leeg. KLOPT

C14: op basis van B5 (of B7, maakt niet uit), maar alleen als B5 hetzelfde is als B7, en B5 anders is dan B6. Anders blijft C14 leeg. KLOPT

C15: op basis van B6 (of B7, maakt niet uit), maar alleen als B6 hetzelfde is als B7, en B6 anders is dan B5. Anders blijft C15 leeg. KLOPT

C16: als B5, B6 en B7 hetzelfde getal hebben. Anders blijft C16 leeg. KLOPT

Laatst bewerkt:
excel drempel

Helaas sta ik nog steeds voor de drempel van dit Excel probleem al heel wat afgezocht op de informatie van het forum tot nog toe geen oplossing gevonden??
Wie heeft de tip?

:(

ht.gr.
Buakjen

Reactie op #7. Super bedankt. Ga nog bestuderen om te leren het verschil van de formules.

hr.gr.
Baukjen
:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan