• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoekformule op aantal tekens in cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roffeldinho

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2006
Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb een kentekenonderzoek laten doen, nu zijn van de kentekens niet alle cijfers/letters genoteerd. Dus soms 3, soms 4, soms 5 en soms 6.
Nu is op punt A een kenteken genoteerd met 6 tekens, maar op punt B waar hij weer gezien is maar 4. Nu moet ik een zoekfunctie maken waar in ik het kenteken bij punt A moet laten zoeken naar het kenteken bij punt B.
Maar als je zoekt met vertikaal zoeken dan vind hij hem niet. Zorg je ervoor dat hij zoekt op een deel (Deel() ) dan doet hij het alleen voor het aantal tekens dat je opgeeft. Maar ik zoek een manier dat hij blijft zoeken. Als hij 6 tekens niet vind dan moet hij zoeken naar 5 tekens, als hij die niet vind dan 4 tekens en uit eindelijk 3 tekens.

Wie kan mij helpen aan een formule.

Een bestandje wordt lastig, want die is 15 MB....

Groet,

Roffeldinho

Een zoekformule heb ik niet voor je, maar wel een aantal.als:
Code:
=AANTAL.ALS(A$1:A$20;"*"&A1&"*")

de kentekens staan kolom A.
ze moeten worden opgezocht in kolom E

Code:
on error resume next
x=6
for each cl in columns(1).specialcells(xlcelltypeconstants)
  columns(5).find(left(cl.value,x),,xlvalues,xlwhole).interior.color=vbgreen
  if err.number=0 or x=3 then exit for
  x=x-1
Next

Bedankt voor de reactie's, maar ik kan er niets mee. Ik wil het graag in een formulevorm hebben, want ik heb de resultaten die uit deze formule komen nodig voor verdere verwerking in het bestand.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan