zoekformulier maken acces 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

kwajong67

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2011
Hallo

Ik heb een dvd database gemaakt in acces 2007

Nu heb ik al een formulier gemaakt dat ik dvd's in kan voeren dat is zo ver gelukt

nu wil in een paar formulieren maken dat ik kan zoeken of ik een dvd titel heb of welke films ik heb met een bepaalde acteur

ik heb totaal geen idee hoe ik zo iets op moet zetten en zou het heel fijn vinden als iemand me wil helpen met wat tips welke stappen ik moet doen om dit voor elkaar te krijgen.

Het invulformulier kun je uiteraard ook gebruiken om dvd's op te zoeken. Is dezelfde gegevensbron, en je wilt dezelfde gegevens zien. Zet er een paar keuzelijsten bij, en je bent klaar. Voor acteurs kun je iets vergelijkbaars doen: maak een formulier van je Acteurs tabel, en zet daar je Films formulier op. Kies je een acteur, dan zie je de films waar hij/zij in zit in het subformulier.

Laatst bewerkt:
Ik heb even het invoer formulier bekeken en wat geprobeerd maar hij gaat niet zoeken alleen invoeren

kunt u wat specifieker zijn hoe dit moet

ik zou zeer blij zijn met uw hulp

Een formulier heeft eigenschappen die bepalen wat het formulier doet. Staat de eigenschap <Gegevensinvoer> op Ja bijvoorbeeld, dan kun je in het formulier niet zoeken, maar alleen invoeren, want het formulier begint dan altijd met een leeg record. Dus dat zou de eerste reden kunnen zijn dat je niet kunt zoeken met een keuzelijst.
De tweede is meer trickie: als een formulier niet is gebaseerd op een tabel of een opgeslagen query, dan kun je ook geen opzoeklijsten maken! Je ziet dat snel genoeg als je naar de RECORDBRON van het formulier kijkt. Staat daar iets als "SELECT ..... FROM " dan gebruik je een niet-opgeslagen query, en kun je geen zoeklijst maken.
Heb je alles goed ingesteld (geen Gegevensinvoer, vaste query) dan kun je, als je de wizardknop gebruikt, bij het maken van een keuzelijst kiezen uit 3 opties (anders zijn het er 2). En de derde doet dus wat jij wilt: zoeken op een waarde uit je tabel/formulier.

heel erg bedankt voor de info ik ga er vanavond meteen mee puzzelen ik zal nog laten horen of het is gelukt :thumb:

Hallo
Ik heb een gelijkaardige vraag/probleem.
Ik heb ook een database waar ik met een keuzelijst bepaalde gegevens laat zien.
Bv, ik selecteer film en ik krijg ook de acteurs te zien.
Maar als ik een film ingeef die nog niet in mijn tabel zit, wil ik deze automatisch toevoegen als nieuw record
Is dit mogelijk?

Alvast bedankt!

Om te beginnen is dit een vraag van iemand anders en het is niet netjes om een eigen vraag in een topic van een ander te stellen. En dat is gelijk punt 2: je stelt een heel andere vraag. Dus graag een eigen vraag aanmaken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan