Zoekformulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

jelleruben

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Hallo Allemaal,

Ik momenteel voor mijn applicatie een zoekforumlier aan het
ontwikkelen.

Ik maak hierbij gebruik van een keuzelijst, waarbij twee zoekmogelijkheden erin
staan.

1. is zoeken op naam, met wildcard (Like functie) [werkt].

en

2. een dropdownmenu met de plaatsen erin [werkt].

ALLEEN:
Als ik op plaats zoek (dropdownmenu) en selecteer een plaats dan laat hij alle
plaatsen zien. Ik denk dat het probleem bij de wildcard ligt
van de eerste zoek mogelijkheid.

Is hiervoor een oplossing?

Verder zou ik graag een reset butten willen hebben, die
alle zoekveld leeg maakt...

Bijlagen

Ik snap niet helemaal hoe je 'm werkend hebt, want het voorbeeldje doet het in ieder geval niet goed... Ik denk dat je een ander formulier hebt gemaakt dan je hiet hebt gepost. In ieder geval: ik heb er een werkend formulier bijgezet. Het is nog niet compleet, want de keuzelijst kijkt niet naar de mogelijkheden die je in het tekstvak hebt gemaakt. Als je daar een waarde intypt, zou je in de keuzelijst alleen nog waarden mogen zien die overeenkomen met de selectie die je dan hebt. Maar dat mag je zelf proberen ;)

Bijlagen

nou vergeten erbij te vertellen misschien maar de Entertoets moet op "Niet verplaatsen" staan (bij de Extra -> opties). Als het goed is werkt het dan wel.

Maakt niet uit; de reden is simpel: je filter op ID, maar je filter staat bij het veld naam. Maar dan nog, in jouw opzet gebruik je twee filters die tegelijkertijd geldig zijn, en die elkaar tegenspreken. Het is ook niet verstandig om een tekstveld dat op cijfers filtert met LIKE te maken; typ je een 1, dan krijg je ook 11, 61, 219 etc. En dat lijkt mij toch niet de bedoeling?

Ik wil je echt super bedanken, ik heb het bekeken. Maar je doet het echt via VB. Maar het werkt......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan