Zoekfunctie access 2007.

Status
Niet open voor verdere reacties.

eeffii

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2010
hallo,
wij zijn nieuw hier, en hebben een nogal dringende vraag:
Voor onze afstudeeropdracht zijn we bezig met het maken van een voorraadbeheersysteem voor een garagebedrijf. Het is al zo goed als af, alleen zitten we met het volgende probleem:

We een willen een zoekfunctie in ons systeem waarbij je kan filteren op merk, model, brandstof enz. Dit gaat dan over de beschikbare voorraad.
Het moet ongeveer net zo'n zoekfunctie worden als je bij marktplaats op auto's gaat zoeken.

Alvast bedankt!:)

Uit een ander draadje: bedoelen jullie zo iets?
De db is overigens gemaakt door Harry46, niet door mij...

Bijlagen

Bedankt voor je snelle reactie!

Hij weergeeft een foutmelding;

Uw microsoft office access-database of -project bevat een ongeldige of verbroken verwijzing naar het bestand FPDTC.DLL
*U moet deze verwijzing corrigeren om er voor te zorgen dat de database of het project naar behoren kan worden gebruikt.

Als ik op Ok toets weergeeft hij dezelfde melding tot ongeveeer 15x

Bij het openen van het bestand kan ik er niet in zoeken.

Maar inderdaad, Dit is wat we willen! Hoe maken we dit?

De db is gemaakt in 2003 format, en niet in 2007. Dus als je nog ergens 2003 kunt gebruiken, kun je hem wel bekijken denk ik. Ik heb hem nog even opgeschoond, en de stoorzender verwijderd. Probeer hem nog eens?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dit is precies wat ik wil!

Kan je me een eindje opweg helpen?

Ik heb een tabel met hierin mijn producten 'tbl Motorbloken', hieraan een query die alleen de producten op voorraad toont 'Qry Op Voorraad'. Vanuit daar heb ik een formulier gemaakt 'Frm Op Voorraad' in dit formulier wil ik graag deze zoekfunctie.

Ik weet niet of je al eens bezig geweest met programmeren en VBA, maar dat is dus wat het formulier laat werken. Functies zoals ze op het formulier gebruikt worden, zijn helaas niet standaard te vinden in Access, die zul je dus op de één of andere manier zelf moeten maken.
Als je in het ontwerpscherm van het formulier kijkt, zul je ook zien dat er bij de Eigenschappen van de verschillende (gekleurde) zoekmogelijkheden Acties zijn gemaakt op het tabblad <Gebeurtenissen>. Om te snappen wat er gebeurt, zul je die dus minstens moeten bestuderen.
In grote lijnen komt het hier op neer: Er is een aantal functies gemaakt die voor de feitelijke filtering zorgen. Op de tekstvakken en Keuzelijsten staan acties die de functies aanroepen.
Doordat de namen van de tekstvakken en keuzelijsten consequent is gehouden, kan op een relatief simpele manier een filtering worden opgebouwd, waarbij de naam van het te filteren veld a.h.w. wordt gemaakt in de functies.
Je kunt de code dus niet zomaar overnemen; je zult ook de onderliggende structuur van het formulier enigszins moeten benaderen. Als je er niet uitkomt, wat mij niet zou verbazen, want dit is bepaald geen formulier voor beginners, dan is het misschien een idee om jouw database te comprimeren en te zippen. Dan kunnen we naar jouw situatie kijken, en beter helpen!

Ik ga er nog een keer een goed voor zitten, nogmaals bedankt voor je reacties.

VBA is niet helemaal mijn programma, op het internet kan ik hier ook niet een goede uitleg over vinden.
Waar kan ik deze informatie wel vandaan halen? Of is er misschien een makkelijkere oplossing voor een zoek fuctie, misschien niet zo'n mooie als deze. Maar dat we wel kunnen zoeken in het formulier (niet de standaard zoekfunctie in het lint).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan