Zoekfunctie Access

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jknl93

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2011
Ik moet voor school een database applicatie bouwen, het is voor een fictief autogarage bedrijf. In die database heb ik een tabel klant. Nu zou ik in access een formulier willen maken waarop het mogelijk is dat je in een veld de achternaam van de klant in typt en zodra er dan op de zoek knop wordt gedrukt dat er dan tabel wordt getoond met de gegevens van de geselecteerde klant. Weet iemand misschien wat de beste manier is om dat te doen.

Zoals je misschien weet, helpen we niet bij het maken van schoolopdrachten, dus een directe oplossing ga je niet krijgen ;) Maar een beetje de goede richting opduwen mag wel, dus dat is wat je gaat krijgen...
Het formulier maken zal denk ik wel lukken. Een zoekfunctie maken kun je heel simpel maken door een knop te maken met de wizard. Daarin zit een optie waarmee je een zoekknop kunt maken op die werkt op basis van het geselecteerde tekstveld. Als je die als basis gebruikt, kom je al een heel eind.
Wil je gevens zien van een specifieke klant, dan heb je een hoofdformulier en een subformulier nodig. Die koppel je aan elkaar op basis van KlantID, en vervolgens maak je een knop of keuzelijst die het hoofdformulier filtert.

Laatst bewerkt:
Nee ik had ook niet de gehele oplossing gewild,maar toch bedankt voor de tip.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan