Zoekfunctie binnen formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

CasterTroy

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2005
Beste mensen,

Al enige dagen probeer ik een zoekfunctie te creeëren binnen een formulier, en telkens loop ik vast.

Een zoekfunctie gebaseerd op één veld is geen probleem. Bijvoorbeeld, ik roep een bepaald record op d.m.v een achternaam. Wanneer ik de query aanpas naar bijvoorbeeld Achternaam, Voorletters ( vb. Gieter, P. ) kom ik niet uit bij dit record. Wanneer ik Gieter, P. verander naar alleen de achternaam ( dus Gieter ) werkt het wel.

Heeft iemand een idee hoe dit komt, of wat ik verkeerd doe?

Query gegevens:

Dit werkt wel:

SELECT [query_pers+doc].klant_achternaam AS Expr1 FROM [query_pers+doc] ORDER BY [query_pers+doc].klant_achternaam;

Maar dit wordt een probleem:

SELECT [klant_achternaam] & ", " & [klant_voorvoegsels] AS Expr1 FROM [query_pers+doc] ORDER BY [klant_achternaam] & ", " & [klant_voorvoegsels];

En hier nog even het venster waar te zien is dat de zoekfunctie netjes de Achternaam en Voorvoegsels erbij pakt.

formulier.jpg

die screenshot
ik zie dat jij verschillende tabbladen heb

algemeen, financieel, etc...

hoe krijg je dat voor elkaar?

In je toolbox (daar waar bijvoorbeeld je textbox, command button controls etc staan) staat ook het sstab control.

Klik die aan en trek de vorm uit op je Form.

Weest gegroet,
Guus

Ben ik weer
ff over die screenshot
ik zie dat je daar bij zoek klant dan 3 namen heb

ik heb zoeits ook in een formulier gemaakt en ik wil dat ook
ik heb 3 mensen ingevoegd
en dan wil ik ook zo functie hebben dat hij zo naar die pagina gaat van dat persoon als ik er op klik
waar kan ik die funcite ergens vinden

Geplaatst door SiSmAJ
Ben ik weer
ff over die screenshot
ik zie dat je daar bij zoek klant dan 3 namen heb

ik heb zoeits ook in een formulier gemaakt en ik wil dat ook
ik heb 3 mensen ingevoegd
en dan wil ik ook zo functie hebben dat hij zo naar die pagina gaat van dat persoon als ik er op klik
waar kan ik die funcite ergens vinden

Gewoon die Wizard doorlopen voor Keuzelijst met invoervak.

sstab control

Hallo,

Ik ben bezig om een database te bouwen voor mijn werk. Nu is het alweer 4 jaar geleden dat ik voor het laatst een database heb gebouwd. Ik zie dat er ook met tabbladen kan worden gewerkt in plaats van commando knoppen.

In bovenstaand antwoord op hoe je verschillende tabbladen maakt, staat dat je hiervoor besturingelement sstab control moet gebruiken.

je toolbox (daar waar bijvoorbeeld je textbox, command button controls etc staan) staat ook het sstab control.

Is dit gelijk aan tabbesturingselement of subformulier? Wie kan mij op gang helpen.

Albert

Zeer duidelijk antwoord! Bedankt voor je hulp en snelle reactie! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan