• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoekfunctie en invullen Combobox

Status
Niet open voor verdere reacties.

DiLauro11

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2006
Beste mensen.

Ik had mijn vraag al gepost onder VBA, maar wellicht was het te onduidelijk of wordt dat forum niet vaak bekeken.

Heel kort, ik heb een klein zoekformulier gemaakt, dat moet zoeken op 1 of meerdere variabelen. Ik heb het formulier bijgevoegd.

Verder wil ik de comboxen: cobFeedernaam, cobKlantcode, cobCafnr invullen met de gegevens uit het sheet. Hier moeten dubbele gegevens wegvallen.

Kan iemand mij helpen? Ik ben al van plan om een boek over Visual Basic en Excel/Access te kopen, want ik heb voor lange tijd de complexiteit overschat.

Bedankt!

Laurens

Bijlagen

Beste Demeter,

Bedankt voor je reactie. Ik weet wel hoe je manueel een combobox moet vullen, dat is ook te zien in mijn bestandje. Ik weet echter niet hoe ik het kan vullen met de inhoud van een sheet.

Ik heb al diverse codes geprobeerd, maar ik krijg telkens foutmeldingen. Ook met die exceltip.

Dus.. if you can give me a hand? En voor die zoekfunctie weet je niets?

Thanks in ieder geval!

Laurens

Tjek, hierbij zijn voor de combo's feeder en klant de unieken ingevuld.

Had over de zoek functie heen gelezen.
mmmmmmmm, denk dat dat morgen gaat worden.
Misschien vanavond nog wat tijd over. je hoort het nog wel.

Groet,
Ferenc

Bijlagen

Thanks Ferenc!

Nu begrijp ik die methodiek ook een beetje.

Alleen als er geen waarde in de cellen staat, dan geeft hij een runtime-error: 13. Waarvoor is dat? Ik heb wat geprobeerd aan te passen, maar hij blijft het aangeven.

Oke bedankt. Dan hoor ik het morgen wel! In ieder geval hartstikke bedankt!

Groeten,

Laurens

Ferenc??

Is het nog gelukt om naar die zoekfunctie te kijken of heb je ook geen idee?

Iemand anders mag ook helpen! Geen probleem!

Groeten,

Laurens

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan