• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoekfunctie + filter probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dennisjuhh

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2014
Hallo allemaal,

Voordat ik begin heb ik al verscheidene topics afgestruind en formules proberen na te doen maar het lukt me simpelweg gewoon niet.Bekijk bijlage Voorbeeldbestandjes.xlsx

Wat is het probleem?

Ik heb een excel overzicht met een groot aantal namen. Boven deze namen wil ik een zoekfunctie invoegen. Of te wel dat er op een gedeelte van een naam kan worden gezocht en dat dan alle cellen worden weergegeven die dat stukje tekst bevatten. Dit is in het eerste werkblad.

Probleem 2 heeft te maken met filteren. Ik heb een simpele = formule gebruikt om de waarde weer te geven van een cel. Sommige cellen zijn 0 en er blijven dan dus witregels open. Ik zou een formule hebben dat hij deze lege cellen niet mee neemt maar dat hij alle resultaten wel recht onder elkaar zet zonder deze tussen regels. Ik weet dat je hiervoor een hulpkolom nodig hebt en ben er ook mee aan stoeien geweest met index etc. maar het wil me gewoon niet lukken.

Alvast bedankt, ik heb een voorbeeldbestandje bijgevoegd!

Heb je de ingebouwde filterfunctie al geprobeerd?

Met de ingebouwde filterfunctie in Excel kun je een tabel met gegevens filteren zodat alleen de cellen met de gezochte tekst getoond worden. Lege regels worden verborgen.

Ik heb het voorbeeldbestandje aangepast en bijgevoegd. Als je op het werkblad 'Zoekfunctieprobleem' kijkt zie je naast de dubbel onderstreepte kopjes (klantnummer enz) een pijltje staan. Als je hier op klikt kun je een zoektekst opgeven en de regels waar deze tekst niet in voorkomt verborgen en blijven dus alleen de regels over waar de gezochte tekst wel in voorkomt.

Op het werkblad 'Filter probleem' heb ik in cel A1 een kolomtitel 'Naam' toegevoegd en ook hier het filter ingesteld. Als je hier op een naam of een gedeelte ervan filtert blijven ook alleen de regels over waar de zoektekst in voorkomt.

Ik weet niet of dit ongeveer is wat je nodig hebt maar misschien kun je hier mee aan de slag.

Vriendelijke groet van John.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan