Zoekfunctie functioneert niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark Labbé

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2001
Eigenaardig:
Als ik in de zoekfunctie bij zoeken naar álle bestanden en mappen' *.exe invoer dan vindt hij maar 2 bestanden.
De zoekfunctie is dus kennelijk defect.
Hoe is dit te herstellen???

Mag ik toevallig even weten welk besturingssysteem je hebt?

Daar heb je een punt :p

Heb je toevallig die nieuwe windows search 4.0 update gedaan op uw computer? Ik had hier namelijk ook problemen mee.

Zo ziet de windows search 4.0 eruit:

windows-search-4.0.jpg

Laatst bewerkt:
Dat is de gewone zoekfunctie van windows. Start -> zoeken (staat net boven uitvoeren).

Moest je deze windows search 4.0 hebben, ligt het er waarschijnlijk aan dat hij nog niets geïndexeerd heeft, en daarom ook niets vind op de computer. Dit was toch bij mij het geval.

Als ik het goed heb begrepen zorgt de indexering van bestanden ervoor dat het zoekproces sneller verloopt.

Als indexering niet is ingeschakeld, dan zal het zoekproces langzamer verlopen, maar hij zou wel een groot aantal bestanden moeten vinden. In iedergeval meer dan de twee die hij nu vindt.

Kan de zoekfunctie opnieuw geinstalleerd worden? Of is er voor XP nog een andere zoekmachine op het internet voor handen?

I.v.m. dat indexeren heb je gelijk en k'heb zojuist ook ondekt dat je linksonder in je windows search 4 terug naar companion search kan. (Dit effe terzijde)

K'zou eens beginnen met windows update, en alles updaten. En eens kijken of er geen optionele sofware update inzit over de zoekfunctie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan