zoekfunctie in access

Status
Niet open voor verdere reacties.

JohanvanR

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2008
In mijn hoofdformulier heb ik een veld met nummers nu wil ik graag kunnen zoeken op deze nummers. Nu weet ik dat ik een commandbutton kan aanmaken en dan de optie find record kan maken maar dit is niet echt wat ik zoek. Wat ik eigenlijk voor ogen heb is een een textbalk waar je het nummer intypt en dan op de zoekfunctie klikt en waardoor de gerelateerde nummers verschijnen. Ik hoop dat ik zo een beetje duidelijk ben geweest.

Op onderstaande link kun je verschillende mogelijkheden vinden om te zoeken. Het wordt stap voor stap uitgelegd en je kunt voorbeelden down loaden. Ga in het menu links naar "Gemak" en vervolgens naar "Zoeken".

http://www.accesspower.nl/

mvg
Charles

Dankje wel voor de link maar eerlijkheidshalve is dit niet helemaal wat ik zoek. Wat ik eiegenlijk bedoel is dat ik een text regel heb ik in mijn database en op basis van de waarde die ik daar invul wil ik graag een zoekfunctie laten uitvoeren. Ik zal nu ook mijn databse meesturen ik hoop dat dat het een en ander duidelijker maakt.

Bijlagen

Nou, niet helemaal. Welk veld wil je als input gebruiken PO (of tewel text35)?
Indien ja, gebruik dan in query criteria
Code:
[Forms]![Po nummer Query]![Text35]

sorry. het is mij niet helemaal duidelijk ik heb nu de query aangepast maar hoe nu verder. Wat voor soort command moet ik nu maken zo dat de gegevens die ik in textbox35 in vul een zoek opdracht worden.

Heb je de query-criteria aangepast? (onderaan bij query-ontwerp)
Test dan door een waarde op formulier in je zoekveld in te vullen en vervolgens de query te laten runnen. Op deze manier kan je controleren of je inderdaad het gewenste resultaat krijgt.

Als je in je query ontwerp > tabblad ontwerpen > klik je links boven op "weergave" of op het rode uitroepteken.

Dat werkt maar eigenlijk wil ik dat de database het weergeeft in het formulier. Nu opent hij een query

Mooi, we zijn op de goede weg :D
Wil het resultaat in een dropdown lijst?
Gebruik de SQLcode als rijbron van de lijst.
Vraag van jouw kant: Hoe kom ik aan de SQLcode? :)
Antwoord van mij: Ga naar je query ontwerp > tabblad ontwerpen > klik op het pijltje onder Weergave en kies SQL.
Hier staat de code, kopier deze naar je rijbron met je bent er (wel even een = teken voor je sql code plaatsen en alles achter elkaar zetten)

super bedankt voor je hulp. Ik heb nu alleen een ander plan ik heb een begin formulier gemaakt voor de verschillende medewerkers hierin wil ik al direct kunnen zoeken op het nummer en dat hij dan het formulier PO nummer Query opend,gaat dat op dezelfde manier als je hiervoor hebt uitgelegd, bijgaand heb ik mijn huidige db mee gestuurd alvast bedankt voor je hulp.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan